"בוקר אחד מפציעה קייט מידלטון עם כיסוי ראש וכל העולם מוחא לה כפיים"

מגישת התוכנית היומית בערוץ 14 מתייחסת לטקס ההכתרה הרשמי של המלך הבריטי, כאשר נשות האצולה הגיעו במיטב האופנה ולא שכחו את כיסוי הראש המסורתי. "אף פמניסטית לא מפגינה נגד מצעד הכובעים השמרניים בטקס שמסמל דיכוי של נשים"

חדשות כיפה טל מאיר 08/05/23 11:30 יז באייר התשפג

"בוקר אחד מפציעה קייט מידלטון עם כיסוי ראש וכל העולם מוחא לה כפיים"
טל מאיר, צילום: יח''צ 14

למה את חובשת כיסוי ראש? ולמה לא פאה? מה הקטע של פאה? תמיד לבשת מטפחת? בעלך מחייב אותך ללבוש? הסרט שלך נחשב לכיסוי ראש ? את חרד"לית? את לייטית? מדגם מייצג של שאלות של כל מי שהתעניין "באירוע" הזה שיש לנשים נשואות דתיות על הראש.

האמת, אחלה שאלות. לא על כולן יש לי תשובה חד משמעית. אם להיות כנה - יש לי יחסים מורכבים עם המצווה שמחייבת נשים נשואות לחבוש כיסוי ראש. לא רק בגלל שלא נוח להסתובב יום שלם מתחת "לחתיכת בד" אלא בעיקר בגלל התגובות שהיא גוררת. במדינה שבה כל אחד בטוח שהוא יודע מה העמדות שלך ואיפה את גרה לפי צבע הכס"ש לא פשוט להחליט להשאר "מתוייגת" גם אם מדובר במטפחת קלילה שלא מכסה את כל השיער.

נשים קרייריסטיות נאלצות להוכיח את עצמן למרות המטפחת 

עד כמה לא פשוט? יש לי חברות קרייריסטיות מדהימות. נשות מקצוע, חדות, אינטליגנטיות שכל אחת נאלצה להוכיח ביתר שאת את מקצועיותה למרות המטפחת הססגונית שעל ראשה. הרופאה שניסתה לשכנע את הפציינטים שהיא בכירה למרות הבובו על הראש. עורכת הדין המבריקה שחשה שהשופט לא מתייחס אליה ברצינות ועברה לחבוש פאה, הפסיכולוגית שחששה שבגלל המטפחת לא תצלח את הראיון לקבלת הדיפלומה, אשת השיווק שראתה את המבט נודד לכיסוי הראש והבינה שהפסידה את המכרז. כולן נשים לוחמות שחוצבות יום יום את מעמדן המקצועי ואת ההכרה בתפקידן על אף חתיכת הבד שמתנוססת על ראשן.

כיסוי הראש של קייט מידלטון לא היה מבייש דוכן מטפחות בגבעת שמואל 

ואז, בוקר אחד מפציעה לה על המסך קייט מידלטון, עטורת כיסוי ראש שלא היה מבייש את דוכני מכירת המטפחות בקניון גבעת שמואל, וכל העולם מוחא לה כפיים. על העיצוב, על חוש האופנה, על האצילות והנשיות. ואף צייצן לא מצייץ שיש לה "סמרטוט על הראש", ואף ח"כ לא מתראיין שהוא חושש מהיום שבו נסיכות יחבשו כיסויי ראש, ואף פמניסטית לא מפגינה נגד מצעד הכובעים השמרניים בטקס שמסמל דיכוי של נשים. וצחוק הגורל הוא, שדווקא מי שחוטפת את אש המבקרים על חוסר התיאום עם "קוד הלבוש" השמרני, היא אשת הנשיא הישראלית שמופיעה לטקס במכנסיים.

כיסוי הראש בהכתרה המלכותית

אז, ברגעים אלו ממש, כשמעצבות חרוצות של כיסויי הראש יושבות בביתן ומשרטטות סקיצות לליין חדש של מטפחות שימותג תחת השם:"דגם קייט" - ויעלה מאות שקלים כמובן. זה הזמן לספר שקודם כל בתחום הזה של "איבזור הראש" אנחנו משאירות אבק לנסיכה מווילס. ושנית, למרות שהכס"ש לעיתים מעיק ולרוב מבגר אנחנו ממשיכות לשאת אותו בגאון. לא רק בגלל שזאת ההלכה היהודית אלא גם מפני שהוא מייצג עבורינו הרבה מעבר. קצת כמו הכיפה שמונחת לגברים שלנו על הראש ומשרטטת גבולות גזרה - לא תמיד היא נוחה אבל לרוב שומרת. על מי שאנחנו, ועל מה שאליו אנחנו רוצות להשתייך.

ואת הגלאם הזה קייט מידלטון לא תבין לעולם.