שאל את הרב | מבואסת מהחתונה של אחותי הגדולה

שאלה שהתקבלה במערכת כיפה מתייחסת לנושא רגיש בין אחיות, מה קורה כשהאחות הקטנה מרגישה נטושה אחרי החתונה של האחות הגדולה? חברת מערכת "חברים מקשיבים" השיבה ברגישות: "טבעי והגיוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/22 10:43 טז בניסן התשפב

שאל את הרב | מבואסת מהחתונה של אחותי הגדולה
צילום: shutterstock

"אחותי הגדולה התחתנה, אני מאושרת בשבילה ברמות, אבל בשבילי ממש לא. אני לא יודעת מה אני אעשה בלעדיה מאתמול בלילה, אחרי החתונה, לא הפסקתי לבכות. באמת קשה לי אני רואה הכל שחור. גם ככה קשה לי בפנימייה וקשה לי בלימודים, ואני מרגישה שאני לא מסוגלת יותר, אחותי תמיד שמחה אותי והייתה איתי תמיד, ואני לא יודעת מה אני אעשה בלעדיה". 

תשובה שהתקבלה מחברת מערכת ב"חברים מקשיבים", התייחסה תחילה להבנה של השינויים שעברו על השואלת, "הרבה פעמים שינויים שאנו חווים בחיים עשויים לטלטל את עולמנו וליצור אצלינו תחושה של חוסר וודאות סערה רגשות ואף תחושת בדידות, וזה נשמע לא קל ולכן אני שמחה שבחרת לכתוב לנו ולשתף את שעל ליבך". 

"אכן לרוב במהלך החיים קורים שינויים משפחתיים, לעיתים יש בהם הרבה שמחה, ולעיתים יש גם עצב וגעגוע על השינויים. משמח לשמוע שאת באמת שמחה בשביל אחותך הגדולה, וכמה משמח זה שהיא מקימה בית בישראל! אך בשבילך זהו שינוי לא פשוט שאת חוששת מלהתרגל אליו ומהדברים שהוא עלול יביא איתו". 

בהמשך הסבירה המגיבה כי אפשר לקחת כמה רגעים לעצב, "גם אם הדבר משמח באופן כללי- מותר לך לחשוב לרגע על עצמך ולתת לזה מקום, זה טבעי והגיוני ומראה עד כמה את מחוברת לאחותך ואוהבת אותה. נשמע לי תחושות לא פשוטה ולכן הייתי שמחה להציע לך כל מיני הצעות להתמודדות עם התחושות שלך". 

אפשר לתת לזמן לעשות את שלו ולהתרגל לשינוי 

א- האם שיתפת אדם קרוב אלייך בתחושות? את יכולה לשתף חברה קרובה, מישהו מהמשפחה, ואפילו את אחותך הגדולה. הרבה פעמים כששמים את הדברים על השולחן, הם הופכים להיות פחות גדולים ממה שהם אצלנו בראש, ופתאום מקבלים משמעות אחרת. זה יכול מאוד להקל עלייך אם תרגישי בנוח לשתף

ב. תיארת שאת מרגישה לפעמים בודדה בבית, את יכולה להזמין אלייך חברות כשאת חוזרת מהפנימייה, יכולה לשבת יותר עם שאר המשפחה, ובאופן כללי למלא את הבית באנשים כך שלא תרגישי שם בודדה כשאחותך לא נמצאת. וכמובן את יכולה לשתף את אחותך ולהציע לה לקפוץ להגיד שלום בחלק מהזמן.

ג. אפשר לתת לזמן לעשות את שלו ולהתרגל לשינוי- אנחנו כבני אדם הרבה פעמים מפחדים מדברים חדשים, אך אנחנו לעיתים קרובות אנחנו מגלים כי הם דווקא היו לטובה, כשמשהו נגמר- גם משהו חדש מתחיל, עצם היציאה מהבית של אחותך יכולה להיות הזדמנות מיוחדת וחדשה לקשר בניכן ואפילו לגרום לכך שתהיה טובה יותר.