כך תחדשו את הזוגיות ב-7 צעדים

הרבה זוגות מנצלים את פרוש השנה החדשה לרכישת פריטים חדשים לבית ולמשפחה, אך נוטים לשכוח את ההתחדשות זוגית. רונית כהן זמורה מסבירה כיצד ניתן לרענן אותה, ולהתחיל שנה חדשה באנרגיה של אהבה

חדשות כיפה רונית כהן זמורה 16/09/20 10:19 כז באלול התשפ

כך תחדשו את הזוגיות ב-7 צעדים
צילום: shutterstock

הרבה זוגות מנצלים את פרוש השנה החדשה לרכישת פריטים חדשים לבית ולמשפחה. הם מתחדשים בדברים חומריים, כמו בגדים ואביזרים, אך נוטים לשכוח את ההתחדשות זוגית. התחדשות זו חשובה יותר מכל מתנה חומרית ויש לה השלכה על איכות החיים והבריאות הפיזית והנפשית של כל אחד מבני הזוג ומשפחתו ויש בה כדי לאפשר לכל אחד מהם צמיחה אישית וזוגית.

מאחר שמערכת יחסים זוגית הינה ממושכת, היא נתונה לשינויים אישיים, זוגיים ומשפחתיים. היכולת לצלוח זאת תלויה במסוגלות הזוג להתחדשות זוגית, כלומר ליצור שינוי במחשבות, ברגשות ובהתנהגות של כל אחד מבני הזוג כלפי השני וגילוי דרכים חדשות לפתרון קונפליקטים כדי ליצור נתיב חדש כשהמטרה היא למצוא פתרונות טובים יותר. יכולת זו יש בה כדי לרענן ולשמש דלק המאפשר לשמר את הזוגיות לאורך שנים.

אריך פרום מחבר הספר "אמנות האהבה" מציג דרך לשמירה על הזוגיות ולהתחדשות זוגית. לפיו היכולת לאהוב היא אומנות נרכשת הדורשת למידה והשקעה. תהליך הלמידה כולל שני שלבים. השלב הראשון הינו תאורטי ולאחר מכן מגיע השלב המעשי, הכולל תרגול. הוא טוען, כי ניתן לראות את אומנות האהבה כלימוד נגינה בפסנתר. לפיו,  אם משהו רוצה להגיע לרמה של אמן, הוא צריך  להשקיע על בסיס יומי ולא להפסיק אף פעם להתאמן על מנת שיקצור פירות  ויגיע לרמה של נגינה שוטפת והרמונית. אם היחיד מתייחס לנגינה כאל תחביב ומתאמן פחות, אזי לא יתפלא אם יגיע לרמה בינונית ולא מספקת. אם הוא לא מתאמן כלל- אזי לא יתפלא שאינו יודע לנגן בפסנתר והכלי משמיע קולות צורמים. לכן מי שמשקיע יותר ומתרגל צפוי להשיג אהבה מספקת ומהנה, להתחדש בנעימות חדשות שמביאות לקרבה ואינטימיות. 

כדי  ליצור התחדשות זוגית ולהגיע לדרגת "אומנות אהבה" ביחסים, כל זוג ביחד ולחוד צריך לשאול את עצמו את השאלות הבאות: האם המערכת הזוגית כיום מושתתת על אמון, אהבה, נתינה והערכה? איזה מרכיבים חסרים בה  ומה צריך לעשות על מנת  להשיגם. חקירה אמיתית ונכונות להשקעה כדי לתת מענה לשאלות אלו  על ידי מציאת פתרונות חלופיים למצב העכשווי יביאו את הזוג למקום של קרבה ואינטימיות שיש עימו חידוש וריענון הברית הזוגית. יש ביכולתו של כל זוג  הרוצה להעביר את הזוגיות שלו לנתיב טוב יותר, אם יאמץ אחד או יותר מהכללים הבאים. 

צילום: shutterstock

 

 

אז כיצד עושים זאת?

1. הכירו תודה לבן הזוג - הודו לבן זוג כאשר הוא עושה מעשה טוב למענכם, אל תיקחו זאת כמובן מאליו. דאגו להביע הערכה ופירגון, כי הדבר מוסיף לתחושת הערכה העצמית של בן הזוג ומביא בסופו של דבר לקרבה רבה.

2. פיתוח הקשבה אמיתית ויכולת לנהל שיחה - הקשבה זאת מהווה ניסיון אמיתי להבין את עולמו של בן הזוג. בניהול שיחה קודם הקשיבו, אל תגיבו ותתגוננו. אלא תעבירו את מרכז הכובד להבנת עולמו של בן הזוג. כמו כן שתפו אחד את השני ברצונות, ברגשות ובחלומות שלכם, ונסו ביחד  למצוא פתרונות  למצבים שבהם יש חוסר נחת.

3. לא להאשים ולא לשפוט -  כל אחד ידבר על מה שהוא מרגיש וכיצד ההתנהגות של השני משפיעה עליו. לדוגמה: שאתה מבטיח  לעשות משהו ומתעלם מההבטחה זה גורם לי להרגיש...

5. לקחת פסק זמן - לאחר ריב או וויכוח לא רצוי לנהל שיחות כאשר אתם עדין פגועים וכועסים, אלא יש לחכות עד שתירגעו ותנהלו שיחה שקולה ולא מתלהמת.

6. כבדו את הצרכים של כל אחד מכם - לכל אחד מכם יש עולם פרטי משלו וצרכים אישיים משלו. דברו על כך ובנו את המינון המתאים לכם.

7. שימת לב והשקעה בהתנהלות היום יומית-זוגיות זקוקה להזנה שוטפת שתהייה חלק משגרת החיים הזוגית. לכן תנו מחוות קטנות  אחד לשני, זמנו חוויות נעימות ביחד, צרו חלומות משותפים ובנו דרך להגשימם. נסו להכניס לחייכם דברים חדשים. הגיוון וההשקעה מחזקים את הקשר הזוגי.

אימוץ כל הכללים הללו בבת אחת אינו אפשרי, לכן זוג אשר יבחר לעצמו רק אחד מהנושאים שהוזכרו כיעד להשגה בשנה הקרובה ויטמיע אותו ביחסיהם, עשוי להכניס תכנים חדשים לזוגיות שלו, יוסיף אתגר לחייו שבסופו של דבר יביאו אותם לחיות חיים עשירים מגוונים ומהנים.  זוגות אשר יתאמנו יותר וישקיעו מעצמם יגיעו לדרגת אומן באהבה, לכן זכרו אימון והשקעה יביאו אתכם לזוגיות וירטואוזית והרמונית שמאפשרת להשיג את הזוגיות הרצויה.

 

הכותבת: רונית כהן זמורה - מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת ופסיכותרפיסטית.

לטורים קודמים

 


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן