הרב יצחק יוסף: חולה מאומת ללא תסמינים חייב לצום

הרב יצחק יוסף מפרסם הנחיות לצום תשעה באב המתייחסות לחולי הקורונה. לשיטת הרב, ובניגוד לדעת הרב דוד לאו, חולה קורונה ללא תסמינים - חייב בתענית. השנה גם למחמירים, יש להתקלח במים קרים בשבוע שחל בו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 22:12 ז באב התשפ

הרב יצחק יוסף: חולה מאומת ללא תסמינים חייב לצום
צילום: פלאש 90. דוד כהן

הרב הראשי, הרב יצחק יוסף, פירסם היום (ג') הנחיות לקראת תשעה באב, בהן הוא בעיקר מתיר לאלו שנדבקו בקורונה שלא לצום, אך רק לאלה הסובלים מתסמינים. בניגוד לדעת הרב דוד לאו שפורסמה אתמול, הרב יוסף כותב כי חולה מאומת שאינו סובל מתסמינים כלל "חייב בתענית, אלא אם הרופא אמר ללו שיאכל כדי שלא יבוא לידי וחלי, במקרה כזה יאכל וישתה לשיעורים כביום הכיפורים. ואם הרוםא אמר לו שהוא בגדר חולה, אזי יאכל וישתה כרגיל".

צילום: הרבנות הראשית לישראל

 

הרב יוסף מתייחס גם לחשיבות ההיגיינה, גם לאלו שמחמירים שלא להתרחץ בימים אלו: "יש להקל בשנה זו ולהתרחץ במים קרים, בשבוע שחל בו. במהלך הצום כותב הרב: "מותר לחטא את הידיים במים וסבון או באלכוג'ל וכד', כל שמתכוון לנקיות". 

לבסוף הרב כותב כי יש לקיים מניינים קטנים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, "ואפשר לנהוג לומר אחר התפילה מגילת איכה, וקדיש יהא שלמא, ואת יתר הקינות יאמרו בבית, בלילה וביום, כדי שלא  להיות בציבור זמן רב".