הרב הראשי: לחולה מאומת אסור לצום, גם אם חש בטוב

הרב דוד לאו מפרסם הנחיות לפני תשעה באב, ביחס לחולי הקורונה. לפי הרב, כל מי שנמצא על כלל השלבים שבהידבקות לנגיף - אסור לו לצום. כמו כן על אף שיש מחמירים להימנע מלהתרחץ בימי האבל, יש להקפיד על היגיינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 13:33 ו באב התשפ

הרב הראשי: לחולה מאומת אסור לצום, גם אם חש בטוב
הרב דוד לאו. , צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הרב הראשי, הרב דוד לאו, מפרסם הנחיות לקראת תשעה באב, בה הוא בעיקר מתיר לאלו שנדבקו בקורונה שלא לצום. לפי ההנחיות, כל מי שחולה בקורונה או סובל מחום מעל 38 מעלות או סובל מתסמינים או נמצא בשלבי החלמה מקורונה או החלים אך עדיין חש חולשה - לא צריך לצום. ההיתר מגיע אפילו לאלו שנמצאו מאומתים אך חשים בטוב.

צילום: הרבנות הראשית

הרב מתייחס גם לאלו הנמצאים בבידוד. לפי הרב מי שנמצא בבידוד ואין לו כל תסמינים יצום, אם יחוש חולשה כלשהי עליו לשתות לשיעורים (כל 9 דק' ישתה עד 37 סמ"ק), באם החולשה מתגברת יאכל כהרגלו. הרב גם מתייחס לחשיבות ההיגיינה, גם לאלו שמחמירים שלא להתרחץ בימים אלו: "יש להקפיד באופן מיוחד בשמירה על היגיינה ועל כן חיטוי ידיים בג'ל וניקוי ידיים בסבון ושאר מקומות שצריכים שמירה על היגיינה מותרת".

לבסוף הרב מדגיש כי גם מי שלא צם עדיין "חייב לשמור על שאר דיני האבלות", כלשונו. הרב גם דורש שהציבור לא ירבה להישאר במניין גם לצורך אמירת קינות: "בשנה זו בשל הצורך למעט את זמן השהיה במרחב הציבורי ובשל תנאי מזג האוויר יש לקצר את אמירת הקינות בציבור. קינות אפשר לומר גם ביחידות ואין צורך לאמרם דווקא בבית הכנסת".