בשורה לטסים: נתב"ג יהפוך לנמל תעופה דיגיטלי

התורות והעיכובים הרבים בנתב"ג הם הסיוט של כל טס לחו"ל, וברשות שדות התעופה מודיעים כי נמל התעופה בן גוריון עתיד להפוך לדיגיטלי: "חדשנות הינה גורם מפתח בכדי להעשיר את חווית הנוסע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/22 13:07 כד באב התשפב

בשורה לטסים: נתב"ג יהפוך לנמל תעופה דיגיטלי
ישראלים בנמל התעופה, ארכיון, צילום: פלאש 90

תכינו את המזוודות: מעל ל-50 מיליון שקלים יוקצו לפרויקט דיגיטציה של נמל התעופה בן גוריון, כך מודיע היום (א') דובר רשות שדות התעופה. נתב"ג יהפוך לנמל תעופה דיגיטלי בשנת 2023, ולנוסעים יתאפשר לנהל את היציאה לחו"ל עם קצת יותר עצמאות. המהלך צפוי להביא לקיצור התורים הארוכים לצ'ק אין וביטול הבידוק הביטחוני הראשוני.

העמדות החדשות

שני מיליון שקלים תשקיע רשות שדות התעופה בהשקת קיוסקים חדשים לשימוש עצמי של הנוסעים, ובעמדות שיוצבו לשירות הנוסעים יהיה ניתן לבצע מספר פעולות: משקל לשקילת המזוודות, חיוב למשקל היתר שנקבע על ידי חברות התעופה והדפסת תג ומדבקות למזוודה כדי לאפשר לשליחה עצמאית של המזוודה לבטן המטוס.

"רשות שדות התעופה תפעיל צוותי משימה כדי להבטיח רמת שירות טובה לנוסעים ולמזער את השפעת החוויות הפחות נעימות, שעליהן אנו לומדים מניטור קבוע ומדידות זמנים בימי עומס ובכלל", נמסר מרש"ת. "חדשנות הינה גורם מפתח בכדי להעשיר את חווית הנוסע. הליך בקורת הגבולות בנתב"ג כיום הינו ממוכן כולו ומאפשר לעבור את בקורת הגבולות בסריקת דרכון ומעבר ישיר לאולם ה'דיוטי פרי ללמעלה מ-90 אחוז מהנוסעים'".