עסק מסריח: עמדות העישון חוזרות לנתב"ג

לאחר שנתיים בהן הוכרז נתב"ג אזור נקי מעשן סיגריות בימים הקרובים יוחזרו עמדות העישון לשרוולי הטיסה | המהלך מגיע לאחר דרישות חוזרות ונשנות של ציבור הנוסעים ובשל פתרונות יצירתיים של חלק מהנוסעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/22 21:05 יט באב התשפב

עסק מסריח: עמדות העישון חוזרות לנתב"ג
צילום: Moshe Shai/FLASH90

לפני כשנתיים הכריזו בנתב"ג כי שטחי נמל התעופה והדיוטי פרי יהפכו ל"שטחים נקיים מעשן סיגריות", אולם נוסעים חדי עין הבחינו כי היום (ג'), הוצבו בשטחי נמל התעופה ובשרוולים עמדות עישון חדשות. השרוולים הוצבו לאחר ביקורות חוזרות ונשנות שהשמיעו נוסעים שנמנע מהם לעשן לפני הטיסה, גם כשמדובר בטיסות ארוכות טווח ובזמני טיסה ארוכים.

ב"ישראל היום" דווח כי שתי עמדות עישון ייפתחו בכל אחד מהשרוולים. מדובר בכמות מועטה ביחס למספר עמדות העישון שהיו קיימות בעבר, אולם עדיין מדובר בפניית פרסה משמעותית שמבצעת הנהלת נתב"ג. 

מטוס אל-על

מטוס אל-על צילום: פלאש 90

תופעה מכוערת: נוסעים מעשנים בתאי השירותים

מקורות בנתב"ג מאשרים את הדברים ומוסרים שהצבת עמדות העישון החדשות באה על רקע הדרישה מציבור הנוסעים שבעקבות העומסים הכבדים בנמל התעופה, נאלצים להגיע לנתב"ג שעות רבות לפני העלייה למטוס ונמנע מהם לעשן במשך שעות ארוכות.

בנוסף מוסרים בנתב"ג כי הצבת עמדות העישון מגיעה על רקע תופעה הולכת וגוברת של נוסעים שבוחרים לעשן בתאי השירותים של נמל התעופה. עובדי הניקיון של נתב"ג דיווחו בחודשים האחרונים על מספר גבוה של נוסעים שמטנפים את תאי השירותים באפר סיגריות ומייצרים בהם מחנק רעיל ומסוכן. לאור האמור החליטו בנתב"ג למצוא פתרון בתקווה שיעצור את התופעה.