חשיפת המעשה המגונה: אבי חימי יודיע על התפטרות הערב

אחרי חשיפת איילה חסון, בעקבותיה נחשד יו"ר לשכת עורכי הדין במעשה מגונה כלפי מועמדת לשיפוט, יתראיין חימי לעיתונאי גיא פלג ויודיע: "אני מתפטר" | ביטל את השתתפותו בטקס הערב

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/23 17:09 ט בשבט התשפג

חשיפת המעשה המגונה: אבי חימי יודיע על התפטרות הערב
חימי נואם בהפגנה, צילום: Gili Yaari /Flash90

מתפטר מתפקידו: לאחר הפרסום אמש (ב') של איילה חסון בו חשפה כי יש בידיה תיעוד למעשה מגונה של יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי והסערה שהוביל הפרסום, יודיע הערב חימי כי הוא מתפטר מתפקידו. את ההודעה מסר חימי לעיתונאי גיא פלג בראיון שישודר במהדורת "חדשות 12" הערב. 

עוד קודם הודיע חימי, כי הוא מבטל את השתתפותו בטקס יוקרתי הערב. בטקס, לכבוד הסמכת עורכי הדין, אמור היה חימי להשתתף לצידה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, אך על פי פרסום של העיתונאי אבישי גרינצייג, ביטל חימי את השתתפותו בכנס.

אבי חימי

אבי חימי צילום: פלאש 90

במשטרה בוחנים אפשרות לפתוח בחקירה

חימי, שאתמול עוד שלח תגובה לוחמנית בה טען כי פוגעים בו בעקבות התנגדותו לרפורמה המשפטית, לוקח היום כך נראה צעד אחורה ומנסה להיעלם מאירועים פומביים. על פי דיווח של כתב "הארץ", ג'וש בריינר, מקורבים לאבי חימי אומרים כי הוא מתכוון להתפטר מראשות לשכת עורכי הדין. בתוך כך,  במשטרה בוחנים את האפשרות לפתוח בחקירה נגד חימי, כך על פי פרסום של עיתון "ישראל היום". גורמים במשטרה הוסיפו ואמרו כי "חימי מחזיק בתפקיד בכיר, ובעל השפעה לא מדובר בעוד עורך דין".

דרישה להדחתה

חסון, חשפה את הפרשה |  צילום: Roni Schutzer/FLASH90

מימין ומשמאל: דרישה מחימי להתפטר

גם במערכת הפוליטית מגיבים מימין ומשמאל לחשיפת הפרשה ודורשים מחימי להתפטר. ראשון להגיב היה השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שכתב: "חימי שלקח על עצמו בשבועות האחרונים את תפקיד מטיף המוסר הלאומי, צריך לערוך עם עצמו חשבון נפש עמוק - וכצעד ראשון, כאמור, להודיע לאלתר על התפטרות מתפקידו". גם יו"ר העבודה, מרב מיכאלי כתבה: "עליו להתפטר וללכת הביתה".