המערכת הפוליטית סוערת | הורוביץ: "באתי כדי למחות על ההסתה של הנאשם מבלפור"

יו"ר מרצ הגיע לפתח בית המשפט כדי להביע את מחאתו נגד ראש הממשלה, והתקומם על הליווי לו זכה נתניהו מצד חלק משרי הליכוד. "חבורת לקקנים". לפיד: "השתלחותו הפרועה והמסיתה של נתניהו בפתיחת משפטו היא הוכחה סופית למה נאשם בפלילים אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 24/05/20 16:50 א בסיון התשפ

המערכת הפוליטית סוערת | הורוביץ: "באתי כדי למחות על ההסתה של הנאשם מבלפור"
ניצן הורוביץ. תוקף את ראש הממשלה, צילום: פלאש 90, גילי יערי

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, תוקף היום כמו רבים אחרים מחבריו לאופוזיציה את ראש הממשלה בנימין נתניהו וזאת על רקע הדיון הראשון בעניינו והקראת כתב האישום המייחס לנתניהו עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. הורוביץ הגיע לבית המשפט וצייץ בחשבון הטוויטר שלו "באתי כדי למחות על ההסתה המסוכנת של הנאשם מבלפור", והתייחס לליווי שהעניקו לנתניהו חלק משרי הליכוד בדרכו לבית המשפט, "הסייענים והמשת"פים של הנאשם מאיימים ומשתלחים, כולל חבורת לקקנים שזחלה הנה מהממשלה. ואנחנו אומרים להם: נעמוד מולכם ומול השחיתות, בכל מקום, בלי פחד"

לאחר מכן ביקש יו"ר מרץ לבקר את הגעת מפגיני הימין אל מחוץ לבית המשפט שהגיעו להביע את תמיכתם בראש הממשלה. הורוביץ טען כי ההפגנה לא לדמוקרטית, זאת לאור הביקורת שהיא מטיחה במערכת המשפט וביועמ"ש, אביחי מנדלבליט. צפו בדברים:

מי שעוד ביקש היום לתקוף את נתניהו ואת שרי הליכוד שליוו אותו למשפט הוא יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד. "ההשתלחות הפרועה והמסיתה של נתניהו בפתיחת משפטו היא הוכחה סופית למה נאשם בפלילים אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה", והוסיף "הצטרפות שרים לנתניהו לבית המשפט, כולל שרים האחראים לאכיפת החוק, היא חרפה לאומית שלא תשכח. זה נסיון ההפיכה האמיתי".

מי שעוד תקף את נתניהו הוא חבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד-תל"ם) שאמר: "למי שחי עד עכשיו באשליות, אחרי מופע האימים של ביבי וחבורת סתומי הפה בבית המשפט הכל ברור: אנחנו במלחמה. בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל"

יו"ר סיעת מרצ תמר זנדברג תקפה גם היא מאוחר יותר את השרים שליוו את נתניהו ואמרה: "חבורה של שרים וח"כים עומדים בתור פלקט במסע הסתה של נאשם. גנץ וניסנקורן יכולים לשים מסכה ולהצטרף. סיציליה זה כאן"

נזכיר כי מספר שרים המהליכוד הגיעו ללות היום את נתניהו לבית המשפט, במה שהביא לביקורת הגדולה כאמור. בין המלווים - שרת התחבורה מירי רגב, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והשר צחי הנגבי. לצידם התייצבו גם ח"כ שלמה קרעי. וח"כ ומאי גולן.