ימינה נשארת באופוזיציה: "נתניהו מעוניין בפירוק בלוק הימין"

לאחר ישיבת הסיעה ראשי ימינה איתנים בדעתם להישאר באופוזיציה, ומכחישים כל שמועה על ניסיון פיצול בתוך הסיעה. איילת שקד: "הודעת ימינה הייתה על דעתי ובאישורי. הצעת הליכוד מבזה ונטולת השפעה ומשמעותה פרוק גוש הימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 18:15 טז באייר התשפ

ימינה נשארת באופוזיציה: "נתניהו מעוניין בפירוק בלוק הימין"
ישיבת סיעת ימינה, צילום: ללא

לאחר שהודיעה הבוקר (א') מפלגת 'ימינה', כי המפלגה לא תצטרף לממשלת הרוטציה של נתניהו-גנץ. אשר הוגדרה בהודעת המפלגה לתקשורת "מסתמנת כממשלת שמאל", אומרים גורמים ב'ימינה': "נתניהו נכשל בניסיונותיו לפצל את המפלגה, נציג חזית אחידה בישיבה הסיעה אחר הצהריים, אנחנו מאוחדים גם בדרך לקואליציה וגם לאופוזיציה".

חברי מפלגת ימינה התכנסו לפני כשעה קלה לישיבת סיעה במשכן הכנסת. בישיבה הוצגה תמונת המצב ביחס לכניסת המפלגה לממשלה והטעמים להליכה לאופוזיציה, עליה הודיעו מוקדם יותר בימינה. בישיבה הוסכם פה אחד על דעת כל חברי הרשימה, כי לאור חוסר הרצון של  נתניהו לראות את ימינה בקואליציה, ולאור הדרתה של הציונות הדתית ממוקדי ההשפעה וממקום מרכזי בממשלה, הדבר הנכון הוא לשרת את הציונות הדתית והציבור הישראלי מהאופוזיציה.  יו"ר ימינה, נפתלי בנט במהלך הישיבה תקף את ראש הממשלה: "נתניהו החליט לפרק את גוש הימין – להערכתי הוא יצטער על זה".

השר בצלאל סמוטריץ': "‏מקבל המון תגובות מפעילים ותומכים שלנו, כמו גם של מפלגות אחרות, שמחזקות אותנו בהחלטה ללכת לאופוזיציה בראש מורם ולהציב חלופת ימין אמיתית לממשלת השמאל שהולכת לקום כאן בראשות נתניהו. לא בושה לשרת את עם ישראל מהאופוזיציה". בתום מהישיבה הבטיח כי מהאופוזיציה תעשה ימינה הכל כדי להקשות על הליכוד בנושאי דת ומדינה, התיישבות ומערכת המשפט.

גם חברת הכנסת איילת שקד מודיעה כי ההחלטה נעשתה גם על דעתה, וההחלטה לא תפגע בשלמות המפלגה. "בניגוד לידיעות שהופצו, הודעת ימינה הייתה על דעתי ובאישורי. הצעת הליכוד מבזה ונטולת השפעה ומשמעותה פרוק גוש הימין. גם נסיונות הפיצול יכשלו כולם. ימינה היא סיעה אחת וכך תישאר". עם תום הישיבה אמרה: "נתניהו מעוניין בפירוק בלוק הימין לצערנו. היינו רוצים להיות חלק משפיע מהקואליציה, כרגע לא נראה שזה מתאפשר. עד עכשיו לא קראו לנו למשא ומתן בצורה רצינית".

בתום הישיבה הוציאה המפלגה הודעה רשמית: "אין לנו עניין בג׳ובים ותארים ללא כל השפעה. 
לאחר שנים שהצלחנו להשפיע בממשלה, נתניהו מרחיק אותנו מהגה ההשפעה ומייעד אותנו לספסלים האחוריים, נטולי כל השפעה. יידע נתניהו, שמי שמפקיר שותפים נאמנים כאשר הוא בימים טובים, לא ימצא אותם לצידו בימים סגריריים. ימינה תיבנה מהאופוזיציה, תציג תכניות נועזות בתחום המדיני, הבטחוני, הכלכלי והיהודי. בעוד שנה וחצי המשחק בימין ייפתח וימינה תהווה אלטרנטיבה ימנית אמיתית. על פירוק הבלוק חתום נתניהו"