מאיר כהן מבקר: "היינו מוכנים לתמוך בממשלת אחדות אבל גנץ מיהר בהחלטתו"

חבר הכנסת מטעם יש עתיד מותח ביקורת על יו"ר חוסן לישראל, לאחר שזה חבר לנתניהו והביא לדרמה גדולה במערכת הפוליטית. "מהרגע שגנץ קיבל את המנדט הוא נשא ונתן עם הליכוד, הוא היה חלש מדי"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 27/03/20 13:30 ב בניסן התשפ

מאיר כהן מבקר: "היינו מוכנים לתמוך בממשלת אחדות אבל גנץ מיהר בהחלטתו"
כהן. מבקר את גנץ, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר סיעת חוסן לישראל, חבר הכנסת בני גנץ, הסכים לחבור אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו ולהעמיד ממשלת אחדות שאמורה להיות מושבעת במהלך השבוע הבא. אחת ההשלכות שהתרחשו בשל החלטת גנץ, היא היתה פיצול מפלגת כחול לבן, כאשר חוסן לישראל מתאחדת עם נתניהו, בעוד יש עתיד ותל"ם מתפצלות. 

מי שמבקש למתוח ביקורת על גנץ הוא חבר הכנסת מאיר כהן (יש עתיד), שהיה אחד המועמדים להיבחר ליו"ר הכנסת הבא עם התפטרותו של אדלשטיין. בראיון שמעניק כהן לכאן 11 הוא רומז על פזיזות בהחלטתו של יו"ר כחול לבן לשעבר. "מהרגע שבני גנץ קיבל את המנדט להרכיב ממשלה הוא נשא ונתן עם הליכוד על הקמתה של ממשלת אחדות בראשות נתניהו", טוען כהן, "הוא היה חלש מדי. היינו מוכנים לתמוך בממשלת אחדות מבחוץ לחצי שנה בתקופת משבר הקורונה אך בני גנץ מיהר בהחלטתו".

כזכור, בני גנץ נבחר אמש לשמר יו"ר הכנסת, והוא צפוי לקבל את תפקיד שר החוץ או תפקיד שר בכיר אחר ולכהן תחת נתניהו למשך שנה וחצי, כאשר במסגרת רוטציה ביניהם גנץ אמור להתמנות לראש ממשלת ישראל למשך שנה וחצי שלאחר מכן. הצעד של גנץ עורר זעם ביש עתיד ותלם, שהחליטו כאמור להתפצל מגנץ ולמעשה להביא את כחול לבן לסיום דרכה הפוליטית.