בני גנץ, מאיר כהן או יועז הנדל: בורסת השמות לתפקיד יו"ר הכנסת גדלה

ברוב של תשעה תומכים מול שבעה מתנגדים החליטה הוועדה המסדרת לכנס את מליאת הכנסת לבחירת יושב ראש חדש. בין השמות שעולים הם יו"ר כחול לבן או חבר הכנסת הסורר יועז הנדל

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/20 13:12 א בניסן התשפ

בני גנץ, מאיר כהן או יועז הנדל: בורסת השמות לתפקיד יו"ר הכנסת גדלה
בני גנץ בכנסת, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברוב של תשעה חברי כנסת לעומת שבעה מתנגדים, הוועדה המסדרת אישרה את בקשתו של ותיק חברי הכנסת ח"כ עמיר פרץ, בתוקף סמכותו על פי החלטת בג"צ, לכנס את מליאת הכנסת היום (ה') בשעה 16:00, לבחירת יו"ר כנסת קבוע. על פי התכנון של גוש השמאל, ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) הוא המועמד המוביל, אולם שמות חדשים עולים לפתע לאוויר.

הליכוד הציעו לקדם יו"ר כנסת זמני שיהיה מוסכם על כולם. בין השמות שעלו הם חברי הכנסת הסוררים של כחול לבן, שמנעו את הקמת ממשלת המיעוט, יועז הנדל וצביקה האוזר. לאחר מכן הוצע שדווא יו"ר כחול לבן בני גנץ ימונה לתפקיד, וכך השמאל ישלוט בכנסת והימין בממשלה וזה תהיה קדימות או עדיפות לאף מחנה. 

כהן עם זהר. מברך את אדלשטיין

כהן עם זהר. מברך את אדלשטייןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ביש עתיד רותחים על המהלך מכיוון שבסכם בין יש עתיד לחוסן לישראל , בטרם התכנסו למפלגה אחת לפני כשנה, הוחלט כי יו"ר הכנסת יהיה מועמד יש עתיד, ח"כ מאיר כהן. אולם בחוסן השיבו להם: ״לפי ההסכם תפקיד יו"ר הכנסת שייך ליש עתיד רק אם גנץ ראש ממשלה. לא במצב שאין שרים ואין ממשלה. גנץ לא מתכוון להיות יו"ר כנסת באופן קבוע״.

במקביל ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) כבר הכריז כי לא מפלגתו לא תתמוך במינוי של גנץ ליו"ר הכנסת, ויו"ר ישראל ביתנו,אביגדור ליברמן הודיע כי המועמד של מפלגתו הוא מאיר כהן. 

בשעות הקרובות בני גנץ יאלץ להכריע לאן פניו מועדות. האם לממשלת חירום או להמשך ההצבעה על היו"ר, שתסתום את הגולל על ממשלת אחדות ותגרור את המדינה לבחירות רביעיות. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן