רשמית: הבחירות ביום שני, ה-2.3

נציגי המפלגות השונות בכנסת סיכמו כי במידה ואכן הכנסת תתפזר ביום רביעי בלילה, הבחירות יתקיימו תוך פחות משלושה חודשים, ב-2 במרץ, ו' אדר. הדבר יצריך שינוי חקיקה בשלוש קריאות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/12/19 16:48 יא בכסלו התשפ

רשמית: הבחירות ביום שני, ה-2.3
בחירות ביום שני?, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

מתקרבים לבחירות. לאחר מחלוקות רבות בשאלה מתי יתקיימו הבחירות, אם אכן תפוזר הכנסת ביום רביעי בלילה, סוכם היום (ב') בוועדה המסדרת של הכנסת כי תאריך הבחירות לכנסת ה-23 יהיה ה-2.3.2020, יום שני בשבוע.

בדיון שנערך היום בוועדה המסדרת אמר יו"ר הוועדה ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן): "סוכם כי הבחירות לכנסת ה-23 יערכו ביום שני 2 במרץ 2019 ו' באדר תש"פ. הבחירות ייערכו 82 ימים מיום פיזור הכנסת. בשונה מהנוהג שהיה מקובל עד כה, 90 יום ממועד פיזור הכנסת. זהו המועד הקרוב ביותר שהצלחנו להגיע אליו", כך ניסנקורן. 

יש לציין כי כדי להעביר את הבחירות ליום שני בשבוע יש להעביר הצעת חוק בנושא, שצריכה לעבור במליאה בשלוש קריאות וברוב של 61 ח"כים.

בתוך כך, הוועדה המסדרת אישרה פטור מחובת הנחה להצעת חוק יסודות התקציב (תקציב הכנסת) לפני הקריאה השנייה והשלישית. הצעת החוק תובא לאישור מליאת הכנסת היום אחר הצהריים. הדיון יעסוק במימון הבחירות שיקבלו המפלגות, כאשר בחלק מהמפלגות מבקשים להגדיל את תקציב הבחירות שיועבר למפלגות, ובאחרות מתנגדים בתוקף.

יו"ר הוועדה ניסנקורן אמר כי בשל צפיפות מערכות הבחירות, להצעת החוק נוסף סעיף שמסמיך את הוועדה לדחות את דיווחי המפלגות למבקר המדינה בגין הבחירות לרשויות המקומיות, עד חודש ימים. דיווחים שעל פי החוק אמורים להימסר למבקר עד 31/12/2019. 
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן