ישראל כ"ץ נגד סער: כיום -לא לגיטימי להתמודד נגד נתניהו

שר החוץ אומר כי הוא מתכנן להתמודד על ראשות הליכוד, אך רק ביום שלאחר נתניהו. לדבריו, הפריימריז שנתניהו תכנן לקיים לא נועד להתמודדות אמיתית, אלא רק "להעביר מסר החוצה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/19 15:43 ז בתשרי התשפ

ישראל כ"ץ נגד סער: כיום -לא לגיטימי להתמודד נגד נתניהו
השר כץ, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

החלו מלחמות הירושה בליכוד. שר החוץ ישראל כ"ץ אומר היום (א') בראיון ב-ynet כי ההודעה של גדעון סער "אני מוכן", לאחר ההודעה על כוונת ראש הממשלה נתניהו לקיים פריימריז, שהתבררה לבסוף כספין, ביום חמישי האחרון, היתה מעשה לא לגיטימי. 

כץ נשאל: אם נתניהו מציע עכשיו (לקיים פריימריז) זה לא לגיטימי להתמודד מולו בנקודת הזמן הזו?

"צריך להגדיר אותן. אם היו מוגדרות כדי להעביר מסר לכנסת ה-22, זה לא היה לגיטימי להתמודד. אם זה היה לכנסת הבאה, זה היה לגיטימי להתמודד. אלה בדיוק ההבדלים".

- אתמול אמרו בסביבות רה"מ שהפוטש מת, כלומר גדעון סער נוטרל. מה חשבת על זה?

"בשנייה שפורסם שנתניהו שוקל לקיים פריימריז הודעתי מיד שאני אתמוך בו, לכן אני משוחרר מכל הדברים".

בכל זאת נפל דבר בתנועת הליכוד כשמישהו קם ואומר שהוא מתמודד מול נתניהו.

"אצלנו נופל דבר כשפותחים את הקלפיות אחרי התמודדות. אני כבר ותיק, כל כך הרבה הכרזות ראיתי, שלא התממשו, כל כך הרבה ציפיות שלא התממשו".

גדעון סער חתרן?

"אני לא יודע, אני לא שם אותו על שולחן הניתוחים. אולי עוד אנשים היו מכריזים על התמודדות. בחיים הפוליטיים אני אני מתייחס לדברים שקורים, המחשבה של נתניהו, שאני חייב לומר – לא חלק איתי, אבל המחשבה שלו הייתה – איך משדרים מסר החוצה?".

אין לך שאיפות כאלה?

"בהחלט. אני אמרתי – ביום שנתניהו יפרוש, אני אתמודד. אבל זה ביום שהוא יפרוש, לא באמצע מערכה שניצבים מול הצד השני להקים ממשלה. היום אין התמודדות – נתניהו נבחר להיות בעצם המנהיג בכנסת הזו".

האם תלכו אחריו למערכת בחירות שלישית?

"זה לא ללכת אחריו. זה לא לאפשר לכחול לבן להחרים את מנהיג הליכוד ואת הליכוד בעצם. אנחנו בעמדה הזאת מאוד ברורה. אני מציע לכולם לא לפסול אף אחד. כל עוד מישהו כשיר מבחינה משפטית ויש לו תמיכה ציבורית והתמיכה חצויה כאן במדינה, צריך ללכת לפי המדד הזה".

ביום שאחרי נתניהו, אתה ישראל כץ מתמודד מול גדעון סער?

"אני מתמודד, אני לא יודע מי יתמודד מולי, אם אנשים עדיין יישארו במערכות ויתמידו. אני מתמיד, אני מתמודד. אבל לא על ידי תקיפת המנהיג, אלא לאחר מכן, לא מתוך חשש. אני אדם עצמאי וחזק, הוכחתי את זה לא מעט פעמים. העיקרון שלי שלא להתמודד מול מנהיג שנמצא באמצע עלייה אלא לסייע לו".