נתניהו נערך לפריימריז בתוך כמה שבועות

ראש הממשלה מעוניין לייצב את מעמדו בליכוד, ולהגיע לתקופה השלישית של הטלת המנדט להרכבת הממשלה ו"לנפץ את אשליית המרד בליכוד", לשון הודעת המפלגה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/10/19 13:19 ד בתשרי התשפ

נתניהו נערך לפריימריז בתוך כמה שבועות
רוה"מ בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90

האם מייד לאחר החגים ייערכו בחירות פנימיות בליכוד? על פי הודעת מפלגת השלטון, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל את האפשרות לקיים "פריימריז בזק" במפלגתו, במטרה להיבחר מחדש לראשות המפלגה, ולהגיע כשמעמדו יציב מתמיד לשלב השלישי של ניסיונות הרכבת הממשלה, לאחר שבני גנץ ייכשל, אם וכאשר.

בהודעת הליכוד נאמר: "ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו שוקל אפשרות לקיים פריימריז בזק לראשות הליכוד. מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית "המרד בליכוד" שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות".

כזכור, מאז הגיעה ההודעה על הקדמת הבחירות בתחילת הקיץ, הועלו שוב ושוב ספקולציות לפיהן אם לא יצליח הליכוד להרכיב ממשלה, או במקרה של הגשת כתב אישום נגד נתניהו, יתחולל "מרד", בליכוד, ואחד מהח"כים הבכירים במפלגה יתפוס את מקומו. השמות העיקריים שהוזכרו היו של ח"כ גדעון סער ושל יולי אדלשטיין, כששניהם הכחישו בתוקף את האפשרות פעמים רבות.

על אף ההכחשות, נתניהו, שכזכור עמד לבחירה בפעם האחרונה בסוף שנת 2012 (ערב הבחירות ב-2015 לא התמודד אף אחד מול נתניהו ולא התקיימו פריימריז), מעוניין להסיר כל אפשרות לקיום 'מרד' שכזה, ולייצב ולחזק את מעמדו במפלגה למקסימום האפשרי.

יש לציין כי קיום פריימריז לראשות המפלגה בתקופה כזו, של פחות מחודש, מחייבת היערכות לוגיסטית חסרת תקדים בזמן כה קצר, ולא בטוח שהיא אפשרית מבחינה מעשית, במיוחד לאור תקופת החגים.