פריימריז בליכוד? גדעון סער צייץ: "אני מוכן"

ח"כ גדעון סער יתמודד נגד נתניהו על ראשות הליכוד? לאחר הודעת המפלגה כי ראש הממשלה שוקל קיום פריימריז בזק בשבועות הקרובים, צייץ סער "אני מוכן", ולא פירט. ישראל כץ הודיע כי יתמוך בנתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/19 13:53 ד בתשרי התשפ

פריימריז בליכוד? גדעון סער צייץ: "אני מוכן"
נתניהו וסער, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

דרמה בליכוד? לאחר הודעת ראש הממשלה נתניהו, כי הוא שוקל לערוך פריימריז בזק בשבועות הקרובים, במטרה למנוע את השמועות הנשנות על מרד במפלגה, צייץ ח"כ גדעון סער, הנחשב למי שלוטש את עיניו לתפקידו של נתניהו, שתי מילים בטוויטר: "אני מוכן". סער לא פירט מעבר לכך.

בהמשך אמר לחדשות 13: "הדברים ברורים, המילים פשוטות וברורות וכל אחד יכול לפרש אותן כפי שצריך".

שר החוץ ישראל כץ, שנחשב גם הוא למי שמעוניין להתמודד על ההנהגה בעתיד, הודיע כי יתמוך בנתניהו: "אם בגלל סרבנות כחול לבן ופסילתם את נתניהו מלכהן כראש ממשלה יגזר על הציבור לקיים בחירות נוספות, הליכוד כולו יתאחד סביב נתניהו כמועמדו לראשות הממשלה. אני קורא לגנץ וחבריו לנהוג בתבונה ובאחריות ולאפשר הקמת ממשלה רחבה, כפי שנגזר מתוצאות הבחירות ומהצעת נשיא המדינה".

בהודעת הליכוד נאמר: "ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו שוקל אפשרות לקיים פריימריז בזק לראשות הליכוד. מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית "המרד בליכוד" שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות".

בירך את סמוטריץ

תומך בנתניהו. שר החוץ ישראל כ"ץצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

כזכור, מאז הגיעה ההודעה על הקדמת הבחירות בתחילת הקיץ, הועלו שוב ושוב ספקולציות לפיהן אם לא יצליח הליכוד להרכיב ממשלה, או במקרה של הגשת כתב אישום נגד נתניהו, יתחולל "מרד", בליכוד, ואחד מהח"כים הבכירים במפלגה יתפוס את מקומו. השמות העיקריים שהוזכרו היו של ח"כ גדעון סער ושל יולי אדלשטיין, כששניהם הכחישו בתוקף את האפשרות פעמים רבות.

על אף ההכחשות, נתניהו, שכזכור עמד לבחירה בפעם האחרונה בסוף שנת 2012 (ערב הבחירות ב-2015 לא התמודד אף אחד מול נתניהו ולא התקיימו פריימריז), מעוניין להסיר כל אפשרות לקיום 'מרד' שכזה, ולייצב ולחזק את מעמדו במפלגה למקסימום האפשרי.

יש לציין כי קיום פריימריז לראשות המפלגה בתקופה כזו, של פחות מחודש, מחייבת היערכות לוגיסטית חסרת תקדים בזמן כה קצר, ולא בטוח שהיא אפשרית מבחינה מעשית, במיוחד לאור תקופת החגים.