יאיר גולן שוב השווה לנאצים - וחטף מכל הכיוונים

האלוף במיל' שיושבע לח"כ מטעם המחנה הדמוקרטי הזכיר בפעם המי יודע כמה את עליית הנאצים לשלטון בהקשר של ישראל בימינו, ובמערכת הפוליטית לא נותרו חייבים: "שחרר את האובססיה, מעורר רחמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/19 12:33 ד בתשרי התשפ

יאיר גולן שוב השווה לנאצים - וחטף מכל הכיוונים
יאיר גולן. וחוזר חלילה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אלוף במיל' יאיר גולן, שיושבע אחר הצהריים (ה') לח"כ מטעם המחנה הדמוקרטי, עלה לראשונה לכותרות כאשר הזהיר מתהליכים שקרו באירופה בשנות השלושים, כלומר עליית הנאציזם, בהקשר הישראלי. גולן עשה זאת בטקס יום השואה בשנת 2016, כאשר כיהן כסגן הרמטכ"ל.

מאז הספיק להשתחרר, להצטרף למפלגתו של אהוד ברק ישראל דמוקרטית, ולהיבחר לכנסת מטעם מפלגת המחנה הדמוקרטי, המהווה איחוד של מרצ עם מפלגתו של ברק. הבוקר, בראיון לרדיו דרום, חזר גולן על ההשוואה והפעם באופו בוטה יותר: "אני מזכיר שהנאצים עלו לשלטון בצורה דמוקרטית. לכן אנחנו צריכים להיזהר בתוכנו, להיזהר היטב, מכך שגורמים קיצוניים בעלי השקפה משיחית לא ינצלו את הדמוקרטיה הישראלית על מנת לייצר פה מציאות שלטונית אחרת".

לאחר שפורסמו דבריו ספג גולן אש מכל כיוון. יו"ר ימינה איילת שקד כתבה: "יאיר היקר, אולי די? אתה מושבע היום לכנסת, אתה אדם רב זכויות שיכול לתרום למדינה- אולי תשחרר כבר את האובססיה הזו של להשוות אותנו לנאצים? זה כבר אפילו לא מעצבן. סתם מעורר רחמים".

גם חברה לסיעה, ח"כ מוטי יוגב, קרא לגולן לחדול מההשוואה לנאציזם: "‏יאיר גולן ידידי, מציע שאת השוואותך לשואה ולנאצים, תשמור בבטנך. תן לנו לפתוח את הכנסת ה - 22 ואת שנת תש"פ, מתוך יותר אהבה, יותר כבוד הדדי, הערכה ואחדות, גם אם יש חילוקי דעות בינינו. שתהיה שנה טובה לך ולכל ישראל".

קורא לעזרתה של השרה. יוגב ושקד

יוגב ושקד. תוקפיםצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

הפרש הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, תקף גם הוא את יאיר גולן וכתב בטוויטר: "האובססיה של יאיר גולן לראות נאצים בכל פינה בישראל מלמדת: 1. שמזל שהאיש לא רמטכ״ל. צה״ל ניצל מהחרפה הזו 2. שנשיא המדינה חייב להגיב. אם הגיעה לגולן התנצלות נשיאותית ודאי שמגיעה עכשיו התנצלות כזו גם לעם בישראל".

סגל התייחס לדברי הנשיא ראובן ריבלין בשבוע שעבר, כאשר הביע התנצלות בפני יאיר גולן על המתקפות שספג בעקבות דבריו. ריבלין אמר לגולן כי "כבן דור שני לשורדי שואה, אני מבקש באמת להתנצל בשם כל מי שהוא אזרח במדינת ישראל ויודע על פועלך, על דברים שנרמזו ונאמרו בקשר לדברים כאלה ואחרים. אתה אחד מטובי בנינו, בלי קשר לעמדותיך הפוליטיות. ואני גאה שיש לנו בן כזה".

גולן הגיב לסגל בטוויטר וכתב: "עמית, אולי תפסיק לרדוף אותי, ותעסוק בתופעות שליליות שמתרחשות במחנה שאתה מייצג. אני לא אובססיבי, אבל נראה שבהחלט פיתחת אובססיה כלפי".