שרת המשפטים: "סגן הרמטכ"ל התבלבל. זילות השואה"

סגן הרמטכ"ל עורר סערה כשהשווה בטקס יום השואה בין גרמניה הנאצית לבין צה"ל. שר החינוך נפתלי בנט בתגובה:"סגן הרמטכ"ל שגה, ועליו לתקן מיד"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 05/05/16 09:49 כז בניסן התשעו

"אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 70 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום", כך אמר אמש (ד') סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, בטקס שהתקיים במכון משואה בקיבוץ תל יצחק.

הבוקר טען גולן כי לא באמת התכוון לכך: "ההשוואה אבסורדית ומשוללת כל יסוד, ולא הייתה שום כוונה ליצור הקבלה כזאת או למתוח ביקורת על הדרג המדיני. צה"ל הוא צבא מוסרי השומר על טוהר הנשק ועל כבוד האדם".

אמירתו של הרמטכ"ל עוררה סערה, שר החינוך נפתלי בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "רגע לפני שמכחישי השואה יהפכו מילים שגויות אלה לדגל. רגע לפני שחיילינו יושוו לנאצים חלילה בהכשר מגבוה. סגן הרמטכ"ל שגה, ועליו לתקן מיד".

שרת המשפטים איילת שקד, הנמצאת כעת בפולין לפני מצעד החיים, אמרה בגלי צה"ל:"סגן הרמטכ"ל לדעתי התבלבל. הדברים שלו מעידים בעיקר על חוסר הבנה, שלא לומר זילות שואה. אין שום דבר בעולם שצריך להשוות לסיפור הזה"

גם חבר מפלגתו ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את הדברים ואמר: "מה שמפחיד אותי זה השוואות מופרכות ומעוותות שפוגעות בזכר השואה, ובפרט כשהן באות מצד אנשים חשובים כדוגמת סגן הרמטכ"ל". שר האוצר, משה כחלון, אמר כי "המילים של סגן הרמטכ"ל לא מתאימות ולא נוסחו בקפידה. הייתי שם את האמירה הזו מאחורינו".

ח"כ אלעזר שטרן אמר בראיון לגל"צ, כי המסר היה נכון אך לא התאים בתור נאום לטקס זיכרון יום השואה: "אני חושב שהמסר הוא נכון, המקום והזמן הם לא נכונים. הכוונה של סגן הרמטכ"ל היא ברורה. בטקס יום השואה כשכל העם מתכנס, אנחנו צריכים להיזהר מזה יותר מעמים אחרים ואנחנו נזהרים".

עוד הוסיף שטרן כי הנאום לא התאים לטקס, אך גולן הוא קצין מצויין: "בתוך טקס כזה, בעיניי הייתי בוחר הזדמנות אחרת, אבל שלא נתבלבל, יאיר גולן הוא קצין מצוין, מקצועי וערכי והדבר הזה מפריע לו וגם לי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן