הנשיא ריבלין התנצל בשם אזרחי ישראל בפני יאיר גולן

נשיא המדינה ראובן ריבלין ניצל את המפגש עם נציגי "המחנה הדמוקרטי" להתנצל בפני ח"כ יאיר גולן בגין התגובות שספג, כשהשווה את החברה הישראלית לגרמניה של שנות השלושים, בעת תפקידו כסגן הרמטכ"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/19 18:05 כד באלול התשעט

הנשיא ריבלין התנצל בשם אזרחי ישראל בפני יאיר גולן
הנשיא ריבלין, אתמול במשכנו, צילום: לע"מ

השבוע הגיעו חברי המחנה הדמוקרטי למשכן הנשיא כדי להמליץ על בני גנץ להרכבת הממשל. במהלך סבב ההתייעצות בירך הנשיא ריבלין את חבר הסיעה יאיר גולן על פועלו בצבא ולמען המדינה, בתוך כך אמר: "כבן דור שני לשורדי שואה, אני מבקש באמת להתנצל בשם כל מי שהוא אזרח במדינת ישראל ויודע על פועלך, על דברים שנרמזו ונאמרו בקשר לדברים כאלה ואחרים. אתה אחד מטובי בנינו, בלי קשר לעמדותיך הפוליטיות. ואני גאה שיש לנו בן כזה."

בתפקידו כסגן הרמטכ"ל, נשא גולן נאום בטקס זכרון לחללי השואה תשע"ו  בו אמר כי "מפחיד לזהות בקרבנו תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו בגרמניה לפני 80-70 שנה", ובכך השווה את החברה הישראלית לנאצים בגרמניה של שנות ה-30. כשנשאל על כך בתכנית הרדיו "קלמן ליברמן" בכאן ב', בסמוך להתבטאות, טען גולן שלא התכוון להשוות את החברה הישראלית לחברה הנאצית אלא דייק לומר כי ב"חברה הישראלית יש עדות לחברה הנאצית"

ארגון "בצלמו" גינה בחריפות  את התנצלותו של הנשיא:

"רובי ריבלין לך הביתה. זקנותך מביישת את צעירותך. רובי ריבלין שהתנצל בשם עם ישראל כנגד מי שקרא לו נאצים- תתבייש. זה אותו ריבלין שאמר "בני עמי בחרו בטרור " שזכה לקבל אות הוקרה מהקרן החדשה לישראל, ושהשתתף בכנסים עם "שוברים שתיקה". אותו ריבלין שאירח תומכי טרור בלשכתו ששבתו רעב בדרישה לשחרר מחבלים. אותו ריבלין ששתק מול דברי אחמד טיבי ..אתה בושה.", כך לשון התגובה.