מה יהיה שמה של מפלגת הימין המאוחדת?

לקראת האיחוד הגדול בימין, אם וכאשר ייצא לפועל, החלטנו לעזור לחברים במפלגות השונות ולהציע שמות לרשימה המאוחדת שתהיה בסוף, אם אף אחד לא יפריע. אהבתם את הרעיונות שלנו? רוצים להציע שמות משלכם? הכל בפנים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/07/19 15:39 כב בתמוז התשעט

מה יהיה שמה של מפלגת הימין המאוחדת?
סמוטריץ', פרץ, בנט ושקד. יהיה איחוד?, צילום: אלסטר, פלאש 90, יהונתן סינדל ופלאש 90

בימים אלו מתקיימים מגעים נמרצים לאיחוד כולל במפלגות הימין. על אף הספינים, ההדלפות הבלתי פוסקות וההצהרות שלא נגמרות, ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית היא כי מפלגות הימין - הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית והימין החדש - בדרך לאיחוד כולל.

אחרי האיחוד בבחירות הקודמות נבחר לרשימה המאוחדת השם "איחוד מפלגות הימין", שם המבטא את המציאות אבל מסורבל וחסר מעוף. חלק ממיתוג רשימה חדשה, שמעוניינת למשוך קהלים חדשים, מחייב מציאת שם קליט ומושך. דוגמא טובה היא 'כחול לבן', רשימה המורכבת משלוש מפלגות, שבחרו שם כולל ומיינסטרימי, המעביר את המסר אותו רוצים להעביר אנשיה.

לקראת האיחוד הממשמש ובא, אספנו מספר הצעות עבור שם הרשימה החדשה. רוצים להציע גם שמות? כתבו לנו בתגובות, בפייסבוק או בטוויטר, ואת הטובות ביותר נפרסם!

הנוכחי

איחוד מפלגות הימין: סוס מנצח לא מחליפים. אמנם אפשר להתווכח על כמה הסוס הזה באמת ניצח בבחירות האחרונות, אבל מעשית, הציבור התרגל לשם הנוכחי (שאגב, באופן רשמי, כבר לא בשימוש כיום, מאז פרישת עוצמה יהודית), ויכול להיות שעדיף להישאר עם המוכר.

חסרונות: שם ארוך ומסורבל. תיאורי מדי וחסר מעוף.
יתרונות: כבר התרגלנו אליו, והוא מעביר את המסר הפשוט.

החדש

הימין המאוחד: איילת שקד אמרה במסיבת העיתונאים המאולתרת שקיימה הבוקר: "כדי לא לאבד קולות צריך להקים מפלגה גדולה. אני קוראת לזה 'הימין המאוחד'". לא ברור האם התכוונה שזה יהיה שמה של המפלגה/רשימה החדשה או רק למהות, אבל בואו נדבר על זה: קצר וקליט יותר מ'איחוד מפלגות הימין', ולכאורה גם מהותי יותר, ומבטא את הרצון של איילת שקד ל"מפלגה רפובליקנית גדולה".

יתרונות: קצר יחסית, קליט ומעביר את המסר.
חסרונות: דומה מדי לשם הקיים, למה לשנות? סתם להסתבך.

חזרה לשורשים

הבית היהודי: רובנו אולי לא זוכרים, אבל שמה של מפלגת האם של הציונות הדתית נבחר במשאל אינטרנט בשנת 2009, במסגרת הניסיונות לאחד את הציונות הדתית למפלגה אחת (שכזכור, לא צלח לבסוף באותה מערכת בחירות). נכון, זהו שמו של אחד המרכיבים של המפלגה החדשה, אבל בעצם הוא מבטא משהו שיכול לאחד את כל מרכיביה, גם הלא דתיים (כלומר איילת שקד…)

יתרונות: מוכר, קליט ומאחד.
חסרונות: ייראה כאילו הבית היהודי עדיין המפלגה הבכירה, צפוי להוות התנגדות מצד האיחוד הלאומי, למשל.

המפתיע

אחריי: יש להודות כי זה לא שם מקורי שלנו, אלא הועלה כהצעה באותן בחירות 2009, בטור של אוריה קניג במקור ראשון. מכל ההצעות שאנחנו מביאים פה, זהו שם של 'קופירייטינג'; קצר, קליט ומעביר מסר חד - אנחנו בראש, בואו אחרינו. שם שיכול להשתלב מצוין עם הסיבה שהביאה את איילת שקד לראשות הימין החדש, וכפי הנראה גם לראשות המפלגה המאוחדת - מנהיגה אחת חזקה ומושכת מנדטים. זהו שם שגם ישתלב מצויין עם התדמית הצבאית של הציונות הדתית. גילוי נאות: לדעת כותב שורות אלו זהו השם הנכון ביותר עבור מפלגה מאוחדת שכזו.

יתרונות: קצר, קליט, מושך את העין ומעורר עניין.
חסרונות: 'מיליטרסטי' מדי, לא מבטא את האחדות אלא רק את המסר הפוליטי.

ההיסטורי

המפד"ל: חוזרים למקורות. השם הישן והמוכר שליווה את מפלגת הציונות הדתית מאז שנות ה-70, נמחק אמנם בפועל מאז הקמת הבית היהודי המתחדש, ובימי שלטון בנט במפלגה נמחק באופן סופי. אבל שעה כזו של איחודים כוללים היא אולי הזמן לחזור לשורשים. כל הציונות הדתית תחת דגל אחד.

יתרונות: שורשי ופשוט. מסר קליט
חסרונות: נו באמת

אז אלו ההצעות שלנו, וכל זה, כמובן, בהנחה שהאיחוד יצלח את המכשולים וייצא לפועל. יש לכם הצעות משלכם? ספרו לנו בתגובות, בפייסבוק או בטוויטר.