איילת שקד: הסכמנו לסגת מדרישת ה'ריץ'-רץ'

יו"ר הימין החדש אמרה כי מפלגתה מוותרת על הדרישה לקיים 'ריץ'-רץ' ברשימה המאוחדת, על אף שהסקרים מראים יתרון לימין החדש. עוד הוסיפה כי בנט מנהל את המו"מ בתיאום מלא איתה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/07/19 11:01 כב בתמוז התשעט

איילת שקד: הסכמנו לסגת מדרישת ה'ריץ'-רץ'
איילת שקד, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הדרך לאיחוד. יו"ר הימין החדש, איילת שקד, הודיעה הבוקר (ה') כי מפלגתה ויתרה על הדרישה לקבל חצי ממקומות העשירייה הראשונה ברשימת הימין המאוחדת. שקד אמרה את הדברים בהצהרה לתקשורת שקיימה מחוץ לביתה.

עוד אמרה יו"ר הימין החדש כי נפתלי בנט מנהל את המשא ומתן לאיחוד בין הימין החדש לבית היהודי ולאיחוד הלאומי, והוא מתואם איתה באופן מלא. לדבריה, "הכדור נמצא כעת בידיים של איחוד מפלגות הימין".

"אחדות בימין זה צו השעה", אמרה שקד. "אני חושבת שהציבור לא יסלח למי שלא יאפשר את זה. אנחנו מבינים את זה. התפשרנו כבר גם על דרישת הריצ׳רץ׳, הכדור נמצא עכשיו בידיים של איחוד מפלגות הימין. אני קוראת להם להסכים להצעת וללכת ביחד כמה שיותר מהר. העניין דחוף מכיוון שבכוונתי, אם האיחוד הזה יתאפשר, להמשיך ולבצע איחודים נוספים של כל מפלגות הימין ולהקים מעין גוש ימין, מפלגה רפובליקנית גדולה, עם מנעד רחב של דעות מימין לליכוד".

על חיבור עם עוצמה יהודית אמרה שקד: "אני רואה את עוצמה כחלק מהאיחוד הגדול וגם את מפלגת זהות. המטרה שלי היא להקים גוש גדול של כל הימין האידיאולוגי". 

על האיחוד בשמאל בין מרצ ומפלגתו של אהוד ברק: "כמו שנאמר, אני לא מתערבת באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. החיבורים בשמאל הם עניינם בלבד, הם יעשו את מה שהם חושבים שנכון להם. המטרה שלנו בימין זה שאף קול לא יילך לאיבוד ולהצליח להקים ממשלה עם 61 מנדטים לפחות". 

בתגובה לציוץ של דובר ראש הממשלה, יונתן אוריך, שכתב הבוקר על תמונתה של שקד על השער של ידיעות אחרונות: "קיבלתי את בלייזר" אמרה שקד: "אני רוצה לציין שזו פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שאישה עומדת בראשות מפלגת ימין. כנראה שקשה לו להתרגל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן