הרב אבינר: "גם אם איילת שקד תביא יותר מנדטים - היא פסולה לעמוד בראש איחוד מפלגות הימין"

ראש ישיבת 'עטרת כהנים' אומר כי גילוי הדעת שהתפרסם בחתימת רבנים כוון לאיילת שקד, ומסביר כי היא אינה יכולה לעמוד בראש מפלגה דתית, גם כי היא לא דתייה וגם כי היא אישה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/19 10:32 א בתמוז התשעט

הרב אבינר: "גם אם איילת שקד תביא יותר מנדטים - היא פסולה לעמוד בראש איחוד מפלגות הימין"
איילת שקד, צילום: רועי אלימה, פלאש 90

ראש ישיבת עטרת כהנים, הרב שלמה אבינר, אומר הבוקר (ה') בראיון ברשת ב' כי הסיבות לגילוי הדעת שפורסם אמש נגד הצבתה של איילת שקד בראש איחוד מפלגות הימין הן שתיים, האחת מפני שהיא אינה דתייה, והשנייה מפני שהיא אישה.

כזכור, אמש פרסמו רבנים בציונות הדתית, בראשם הרב אבינר והרב שמואל אליהו, גילוי דעת הקורא להציב בראש רשימת איחוד מפלגות הימין אדם שומר תורה ומצוות, והובהר כי אין מדובר במשהו פרסונלי אלא באמירה ערכית.

בראיון היום אומר הרב אבינר כי "מפלגה זה לא בשביל מנדטים, אלא היא ייעוד בשביל המדינה", ומדגיש כי גם אם יוכח שהצבתה של איילת שקד בראש הרשימה תביא מספר גבוה יותר של מנדטים, הוא עדיין מתנגד לכך. "עדיף לאבד מנדטים ולשים אדם דתי בראש המפלגה", הסביר הרב אבינר, והוסיף כי "זו עבודה גדולה, שבשביל לעשות אותה צריך אנשים שכל חייהם זה התורה, והם יכולים להוביל את המאבקים לטובת האומה".

יש לציין כי בניגוד לעמדת הרבנים, סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן אמר לפני כשבועיים לחדשות כיפה כי אם יוכח ששקד תביא יותר מנדטים היא זו שצריכה לעמוד בראשות הרשימה המאוחדת אם תקום: "צריך לזכור. היא לא מנהיגת הציונות הדתית, היא לא מנהיגת הבית היהודי, זה הרב רפי. מדובר פה על מי שיעמוד בראש רשימה של כמה מפלגות כדי להיכנס לכנסת בצורה המקסימלית ביותר".

בדעתו של בן דהן מחזיק גם חלק ניכר מהציונות הדתית, כפי שעלה מסקר מיוחד שנערך בנושא זהות מנהיג המפלגות הדתיות. 34% מהציבור הדתי לאומי אמרו  כי הם מעדיפים את איילת שקד, 19% בחרו בנפתלי בנט, 16% ברב רפי פרץ, 14% בבצלאל סמוטריץ' ו-17% השיבו כי אינם יודעים מי צריך לעמוד בראש.