לא מבזבזים זמן: בבית היהודי נערכים לחיבורים

מרכז יצביעו על שינויי חוקה של המפלגה בכינוס חברי המרכז, בין היתר: ביטול הפריימריז, כינוס מרכז תוך 48 שעות וההחלטות יעברו ברוב של 50 אחוז. מזכ"ל המפלגה: "לא מאמין שחברי המרכז ישתמשו בשינויים לרעה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 11/06/19 12:02 ח בסיון התשעט

לא מבזבזים זמן: בבית היהודי נערכים לחיבורים
מרכז הבית היהודי מצביע בעד האיחוד, צילום: פלאש 90, יהודה חיים

בבית היהודי נערכים למערכת בחירות חדשה, ומכנסים את חברי מרכז המפלגה להצבעה על שינוי חוקה לבחירות לכנסת ה-22 ביום רביעי הבא (19.6).

השינויים בחוקה יהיו כהוראת שעה רק לבחירות הקרובות, בהם יוחלט לאשר את החלטת המזכירות לא לקיים פריימריז נוספים במפלגה, ולרוץ עם הרשימה שנבחרה לקראת הכנסת ה-21, כולל השריונים של המקום הראשון, הרב רפי פרץ, והמקום השלישי המשוריין לאישה, ח"כ עידית סילמן. 

בנוסף יצביעו חברי המרכז על האפשרות לכנס את חברי המרכז בהתראה קצרה ביותר של 48 שעות, וההחלטות יעברו ברוב רגיל מהחברים המשתתפים בהצבעה-כלומר 50 אחוז. כיום, חוקת המפלגה מאפשרת לכנס מרכז תוך שבועיים, וההצבעות צריכות לעבור ברוב של 61 אחוזים.  


להורדת הקובץ

ההחלטה על שינוי החוקה באה כדי לאפשר חיבורים ברשימה עם מפלגות אחרות במחטף ובלי לעורר התנגדות, כמו הכנסתם של חברי הימין החדש, בניהם בנט ושקד, השנויים במחלוקת בתוך חברי המפלגה.

ההחלטה יכולה להוות כחרב פיפיות למנהיגי המפלגה, כאשר חברי מרכז יכולים להגיש הצעה להחליף את יושב ראש המפלגה, ולהעבירה ברוב רגיל. בשיחה עם כיפה מדגישים חברי המרכז כי בדיעבד הבחירה ברב רפי היתה טעות למפלגה, "הוא לא האדם הנכון לרוץ בראש הרשימה, הוא לא הצליח לסחוף אחריו את הקולות, ועכשיו יש הזדמנות לשנות עם זאת , זה לא יפה אבל לפעמים אין ברירה." 

מזכ"ל המפלגה, ניר אורבך, אמר לחדשות כיפה כי הוא סומך על חברי המפלגה שידעו לעשות שימוש נכון בשינוי החוקה: "חברי המרכז הם אחראיים ומבינים את המהלכים שאנחנו מנסים לעשות במפלגה, לא מאמין שהם ישתמשו בזה לרעה". 


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן