בבית היהודי החליטו: במקרה של בחירות, לא יהיה שינוי ברשימת המפלגה לכנסת

מזכירות המפלגה קבעה כי הרשימה שהתמודדה בבחירות האחרונות תהיה זהה במידה ויוחלט על פיזור הכנסת. בשלב זה, לא ברור היכן ישובץ בן דהן ששריונו בליכוד בוטל

חדשות כיפה מירב כהן, משה ויסטוך, חדשות כיפה 29/05/19 16:54 כד באייר התשעט

בבית היהודי החליטו: במקרה של בחירות, לא יהיה שינוי ברשימת המפלגה לכנסת
החליטו להקפיא את הרשימה. חברי הבית היהודי, צילום: ללא

על רקע הסיכוי ההולך וגובר לפיזור הכנסת והליכה לבחירות, החליטה הערב (ד') מזכירות הבית היהודי כי רשימתה לכנסת הבאה תישאר ללא שינוי וכי לא ייערכו בחירות מקדימות נוספות.

ההצבעה התקיימה ללא קולם של חברי הכנסת שאינם רשאים להצביע על נושאים הקשורים בהם ישירות. בכל מקרה, החלטת המזכירות טעונה את אישור מרכז המפלגה שיתכנס מחר.

לפיכך, בראש הרשימה ימשיך לעמוד הרב רפי פרץ, במקום השני יישאר ח"כ מוטי יוגב, בשלישי ח"כ עידית סילמן ואת המקום הרביעי תופס סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון, זאת לאור שריונו של ח"כ הרב אלי בן דהן בליכוד לקראת הבחירות הקודמות.

אלי בן דהן. השיריון בליכוד בסכנה?

לא ידוע באיזו מסגרת יתמודד אם תהיינה בחירות חדשות. בן דהןצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

לצד זה, יש לציין כי לא ידוע מה יעלה בגורלו הפוליטי של סגן שר הביטחון. אתמול בישיבת מזכירות הליכוד הודיע ראש הממשלה נתניהו כי שריונו של בן דהן במקום ה-28 במפלגתו בוטל, לכן במידה ואכן יוכרזו בחירות חדשות הוא לא ישתייך לאף מפלגה, לאחר שעם שיריונו בליכוד הוא ביטל את חברותו בבית היהודי.

גורמים בפלגה ציינו כי במקרה של בחירות, הדבר ייבדק מבחינה משפטית. גורמים אחרים הדגישו כי מפלגתו של הרב פרץ לא תוותר בקלות כעל בן דהן, בין היתר מאחר והוא מביא עמו תקציב כמי שכרגע עומד בראש אח"י שהיא סיעת יחיד.