בנושאי דת ומדינה ועם החרדים: חודשו המגעים בין הליכוד לבית היהודי-איחוד לאומי

לאחר נתק של שבוע, ועל רקע ההאשמות נגד נתניהו כי הוא דוחק אותם לסוף, ייפגשו נציגיהם של הרב פרץ וסמוטריץ' עם אנשי נתניהו לפגישה לא שגרתית: רק בנושאי דת ומדינה ועם צוותי המשא ומתן של הסיעות החרדיות

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 22/05/19 13:11 יז באייר התשעט

בנושאי דת ומדינה ועם החרדים: חודשו המגעים בין הליכוד לבית היהודי-איחוד לאומי
נציגי המפלגות בלשכתו של השר לוין, צילום: ללא קרדיט

שבוע עבר מאז צוותי המשא ומתן הקואליציוני של הבית היהודי-איחוד לאומי והליכוד נפגשו, היום (ד') ייוועדו הצדדים לפגישה. זאת לאחר שמוקדם יותר תקפו נציגי מפלגת הציונות הדתית את נתניהו על הסחבת במגעים.

יש לציין כי הפגישה היום לא תהיה רגילה ולצד אנשי נתניהו, הרב פרץ וסמוטריץ, ישתתפו בה גם נציגי יהדות התורה וש"ס, כשעל הפרק יעמדו ענייני דת ומדינה בלבד.

בשבוע שעבר פורסם בחדשות כיפה כי במפלגה הדתית לאומית תקפו את ההבנות של הליכוד והסיעות החרדיות בנושאי דת וטענו כי נציגי החרדים הגיעו לסיכומים "חסרי שיניים", בין היתר בענייני השבת, הגיור והכותל.

ליצמן, נתניהו ודרעי. יקבלו דחייה?

הסיעות החרדיות יצטרפו לפגישה. ליצמן, נתניהו ודרעיצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בנוגע לנתק במגעים הקואליציוניים, אמרו היום גורמים במפלגה כי "ראש הממשלה מנסה להותיר לנו שתי ברירות: להיכנס לממשלה בלי שיקבל כמעט אף אחת מהדרישות המהותיות שלנו בנושאי התיישבות ובלי תיק המשפטים, או למנוע את הקמת הממשלה".

בית היהודי-איחוד לאומי האשימו עוד את נתניהו כי הוא "משאיר אותנו לסוף במטרה להפיל עלינו, במקרה הצורך, את האשמה בהליכה לבחירות חוזרות. החשש מטראמפ מובן, אך אנחנו לא יכולים להפקיר את ההתיישבות ולהיות שותפים לממשלת ימין דמה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן