גורמים בבית היהודי-איחוד לאומי נגד נתניהו: "רוצה להפיל עלינו את האשמה בבחירות חוזרות"

בניגוד למגעים האינטנסיביים בין הליכוד ליהדות התורה, נציגי ראש הממשלה לא נפגשו עם אנשי הרב פרץ וסמוטריץ' כבר למעלה משבוע. גורם במפלגה לחדשות כיפה: "לא יכולים להפקיר את ההתיישבות ולהיות שותפים לממשלת ימין דמה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 22/05/19 09:39 יז באייר התשעט

גורמים בבית היהודי-איחוד לאומי נגד נתניהו: "רוצה להפיל עלינו את האשמה בבחירות חוזרות"
משאיר אות הרב פרץ וסמוטריץ לסוף? נתניהו, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

המגעים להרכבת הממשלה בין הליכוד לבית היהודי-איחוד לאומי הגיעו למבוי סתום, ובמפלגה של הציונות הדתית לא חסכו הבוקר (ד') ביקורת מראש הממשלה נתניהו, אותו האשימו כי הוא דוחק אותם לפינה.

"ראש הממשלה מנסה להותיר לנו שתי ברירות", אמר גורם בבית היהודי-איחוד לאומי לחדשות כיפה, "להיכנס לממשלה בלי שיקבל כמעט אף אחת מהדרישות המהותיות שלנו בנושאי התיישבות ובלי תיק המשפטים, או למנוע את הקמת הממשלה".

לדבריו, "נראה שנתניהו משאיר אותנו לסוף במטרה להפיל עלינו, במקרה הצורך, את האשמה בהליכה לבחירות חוזרות. החשש מטראמפ מובן, אך אנחנו לא יכולים להפקיר את ההתיישבות ולהיות שותפים לממשלת ימין דמה".

מפלגה עם גוף ונשמה. איחוד מפלגות הימין

כרגע הם לא מחייכים. חברי המפלגהצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

גורם נוסף אמר דברים ברוח דומה וטען כי "נתניהו משחק ומנסה להפיל הכל על הציונות הדתית". יש לציין כי בימים האחרונים ראש הממשלה התבטא מספר פעמים נגד הדרישות הקואליציוניות של המפלגות השונות וכינה אותן "דרישות בלתי אפשריות" וכי "מפלגות עדיין נמצאות על צמרות העצים".

יש לציין כי בעוד שאנשי יהדות התורה ייפגשו היום, ביום השלישי ברציפות, עם נציגי הליכוד במה שנראה שהאצת המגעים בין שתי המפלגות, מאז יום רביעי שעבר, נציגיו של נתניהו לא נפגשו עם אנשי הבית היהודי-איחוד לאומי וגם בפגישות שכן התגלעו קשיים רבים.

בשבוע שעבר פורסם לראשונה בחדשות כיפה כי ראש הממשלה דחה את מרבית הדרישות של ראשי המפלגה, הרב פרץ וסמוטריץ', בנושאי ההתיישבות ביהודה ושומרון. אחת הדרישות היתה התחייבות מצד נתניהו לא רק לאי פינוי ישובים, אלא גם לאי פינוי שטחים שבשליטה הביטחונית של ישראל. נושאים נוספים שנדחו על ידיו היו מניעת השתלטות פלסטינית על שטחי C, ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון, קידום חוק ההסדרה ליישובים, ביטול המנהל האזרחי והכפפת נושאי ההתיישבות תחת מספר משרדי ממשלה.