על סף משבר? באיחוד מפלגות הימין מתנגדים להבנות הליכוד עם הסיעות החרדיות

ממידע שהגיע לחדשות כיפה, נציגיהם של פרץ וסמוטריץ הודיעו לצוות הליכוד כי לא יכנסו לממשלה על בסיס הסיכומים שלהם בנושאי דת ומדינה עם המפלגות החרדיות, אותם האשימו כי הם מאפשרים לסטטוס קוו להישחק

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 13/05/19 14:43 ח באייר התשעט

על סף משבר? באיחוד מפלגות הימין מתנגדים להבנות הליכוד עם הסיעות החרדיות
מתנגדים להבנות של נתניהו והחרדים. חברי איחוד מפלגות הימין, צילום: כיפה

צוות המשא ומתן הקואליציוני של איחוד מפלגות הימין הודיע היום (ב') לנציגי הליכוד כי הם מתנגדים להבנות שהאחרונים הגיעו עם הסיעות החרדיות בנושאי דת ומדינה.

לחדשות כיפה נודע כי במפלגתם של הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ לא הסכימו לסיכומים שהושגו בעיקר בנושאי השבת, הגיור והכותל.

לטענתם, בעוד שהם מנסים לעגן את שמירת הסטטוס קוו בהסכמים הקואליציונים, נציגי הציבור החרדי מאפשרים לשחיקתו באמצעות תביעות כלליות ו"חסרות שיניים" מנתניהו.

ליצמן, נתניהו ודרעי. יקבלו דחייה?

ליצמן, נתניהו ודרעיצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בין הסיכומים נגדם יצאו באיחוד מפלגות הימין, ניתן לציין את הדרישה להקים ועדה מקצועית שתבחן את מתן ההיתרים לעבודה בשבת. במפלגה הסרוגה דורשים להקשיח את ההליך באמצעות הפיכת החלטות הוועדה לשקופות.

נושא נוסף הוא הגיור. הסיעות החרדיות והליכוד סיכמו כי יוקם צוות מיוחד שינסה לגשר על המחלוקת שבין סיעות הקואליציה המסתמנת ובמיוחד בחילוקי הדעות מול ישראל ביתנו. פרץ וסמוטריץ דורשים להכפיף את נושא הגיור תחת הרבנות הראשית ללא כל פשרה.

גם על ההסכמות בנושא הכותל המערבי יש לאיחוד מפלגות הימין השגות, לאחר שהנציגים החרדיים דרשו וקיבלו כי הרבנות הראשית תהיה אחראית על רחבת הכותל, בעוד שנציגי הבית היהודי-האיחוד הלאומי דרשו שהאחריות תהיה גם על הכותל הדרומי "עזרת ישראל".

אחת ממתפללות נשות הכותל הבוקר

נשות הכותלצילום: פלאש 90, הדס פרוש

בתנועת נאמני תורה ועבודה תקפו את איחוד מפלגות הימין ואמרו: "היינו מצפים ממי שמתיימר לייצג את הציונות הדתית שימחה על הסיכום של הליכוד עם המפלגות החרדיות. על כך שהמדיניות הנוכחית של הרבנות הראשית והסטטוס קוו, מובילים אותנו למדינה אחת לשני מגזרים - לדתיים וחילונים ועל הפגיעה ביהדות באמצעות שימור מצבם הירוד של שירותי הדת".

לדבריהם, "במקום זאת בחרו באיחוד מפלגות הימין להיות יותר חרדים מהחרדים ולשמר את המונופול החרדי על יהדותה של המדינה. העמדה זו פוגעת בזהותה הבסיסית של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית והיא ההיפך מתפקידה של הציונות הדתית להיות גשר בין המגזרים השונים ולהאהיב את היהדות על כלל ישראל".