נתניהו ליועמ"שית: "לא יכול להיות שיש מדיניות אכיפה כלפי צד אחד"

בפתח ישיבת הממשלה, נתניהו פנה ליועמ"שית וביקש לקבל דיווח מהי מדיניות האכיפה ביחס להפרות החוק בהפגנות ובפעולות מחאה נגד שרים וחברי כנסת: "אכיפה בררנית היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה ופגיעה אנושה בשלטון החוק"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/07/23 11:38 כ בתמוז התשפג

נתניהו ליועמ"שית: "לא יכול להיות שיש מדיניות אכיפה כלפי צד אחד"
נתניהו בישיבת הממשלה, ארכיון , צילום: Amit Shabi/POOL

שרי הממשלה התכנסו הבוקר (א') לישיבה מיוחדת עם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, ומפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי בנושא מדיניות האכיפה בהפגנות ובפעולות מחאה נגד שרים וחברי כנסת. בפתח הישיבה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו פנה ליועמ"שית וביקש לקבל דיווח מהי מדיניות האכיפה ביחס להפרות החוק בהפגנות.

"הממשלה מבקשת לקבל דיווח מהי מדיניות האכיפה ביחס להפרות חוק שפוגעות בזכויות היסוד של מיליוני אזרחים. הפרות אלו מתבטאות בחסימה עורקי תחבורה ראשיים במדינה, שיבוש נמל התעופה קריאה לאי תשלום מיסים להטרדת אישי ציבור וסביבתם קריאות להמרדה, ארגון סרבנות להשבית יחידות שלמות בצבא", אמר נתניהו ליועמ"שית.

נתניהו ליועמ"שית: "לא יכול להיות שיש מדיניות אכיפה כלפי צד אחד" (עמיאל ירחי):

"אכיפה בררנית היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה ופגיעה אנושה בשלטון החוק"

לדבריו, מדיניות אכיפה בררנית היא "פגיעה אנושה בדמוקרטיה ובשלטון החוק". "הציבור צריך לקבל מענה לשאלה מהי מדיניות האכיפה והאם זוהי מדיניות אחידה. במדינה דמוקרטית לא ייתכן מצב שבו יש מדיניות אכיפה אחת כלפי ציבור מסוים ומדיניות אכיפה שנייה כלפי ציבור אחר. אכיפה בררנית היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה ופגיעה אנושה בשלטון החוק. על כן ביקשנו מהיועצת המשפטית דיווח לממשלה בנושא זה".

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה צילום: Shir Torem/Flash90

סמוטריץ' החרים את הדיון עם היועמ"שית: "היא בניגוד עניינים מוחלט"

מוקדם יותר, שר הואצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' הודיע כי לא ישתתף בדיון עם היועמ"שית. "אין לי שום כוונה להיות חלק בישיבת הממשלה, קרקס עם היועצת המשפטית לממשלה היא בניגוד עניינים מוחלט. המפגינים מפגינים למענה ולמען שימור הכוח המשחית שהיא וחבריה צברו לאורך השנים. בעיניי, זה לא הזמן לדיבורים זה זמן למעשים. התשובה הטובה ביותר למדיניות הצבועה של מערכות אכיפת החוק בחודשים האחרונים סביב מחאת הפריוולגים זה להמשיך לחוקק בכל הכוח".