בן גביר בביקורת חריפה על נתניהו: "כניעה לשורפי איילון"

בעקבות הראיון בו הודיע ראש הממשלה נתניהו כי פסקת ההתגברות ירדה מהפרק, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הביע את התנגדותו להחלטה: "ניצחון לאלימות והפסד לישראל, נבחרנו כדי להביא משילות ושינוי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/06/23 12:38 י בתמוז התשפג

בן גביר בביקורת חריפה על נתניהו: "כניעה לשורפי איילון"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (ה') בריאיון מקיף לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי פסקת ההתגברות לא תהיה חלק מהרפורמה המשפטית אך הבהיר כי הוא מחדש את הניסיון לקדם את התכנית כולה. בתוך כך, השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר הביע את התנגדותו להחלטתו של נתניהו וכינה אותה "ניצחון לאלימות והפסד לישראל".

"כניעה לשורפי איילון ולקוראים למרי אזרחי היא ניצחון לאלימות והפסד לישראל" אמר בן גביר, "נבחרנו כדי להביא משילות ושינוי, הרפורמה היא אבן יסוד בהבטחה הזו. שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, פסקת התגברות וצמצום סמכות היועמ"שים הכרחיים. כניעה שתוביל לחיזוק שלטון היועמ"שים, שלא מאפשר לנבחרי הציבור לשלוט".

בכיר בקואליציה נגד נתניהו: "פשוט התקפלות, הרפורמה מתה"

גורם בכיר בקואליציה ביקר בחריפות את החלטתו של נתניהו ואמר כי מדובר בהתקפלות. "לא לילד הזה פיללנו. אחרי כל הדיבורים על רפורמה והתקוות הגדולות של הימין אם בסוף כל הסיפור הוא שינוי עילת הסבירות וגם זה מרוכך אז המתנגדים ניצחו והרפורמה הופכת לאות מתה. הבטחנו פסקת התגברות, שינוי במינוי שופטים, יועמ"שים, אלה הדברים הכי חשובים ובסוף יוצאים עם פחות ממה שהשמאל הסכים לתת בבית הנשיא. פשוט התקפלות".

ישראל כ"ץ ונתניהו

ישראל כ"ץ ונתניהו צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בראיון לאתר ynet, שר האנרגיה ישראל כץ ניסה להסביר את ההיגיון מאחורי דברי נתניהו. "אני מניח שהדבר שהכי הטריד את האמריקנים היה נושא פסקת ההתגברות, שכביכול אפשר ברוב רגיל לבטל את החלטות בית המשפט. לליכוד יש מחויבות לשינויים במערכת המשפט, הוא לא יכול לוותר על הרפורמה".