נתניהו בראיון לעיתון אמריקני: "הרפורמה תקודם בלי פסקת ההתגברות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בראיון לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי הרפורמה המשפטית תקודם בלי פסקת ההתגברות | על העובדה שהוא אינו הוזמן לבית הלבן: "אני אולי לא בא לוושינגטון אבל וושינגטון באה לפה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/06/23 07:37 י בתמוז התשפג

נתניהו בראיון לעיתון אמריקני: "הרפורמה תקודם בלי פסקת ההתגברות"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (ה') בריאיון מקיף לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי פסקת ההתגברות כבר לא תהיה חלק מהרפורמה המשפטית אך הבהיר כי הוא מחדש את הניסיון לקדם את התוכנית כולה. "זה בחוץ, אני קשוב לרחשי לב הציבור", אמר נתניהו על פסקת ההתגברות.

ראש הממשלה התייחס גם ליחסי ישראל עם ארצות הברית. "אני אולי לא בא לוושינגטון אבל וושינגטון באה לפה. בכירים אמריקנים מגיעים לכאן כל הזמן ואני מדבר עם הנשיא ביידן בטלפון", אמר בהתייחסו לעובדה שחצי שנה לאחר שהוקמה הממשלה בראשותו הוא טרם הוזמן על ידי הנשיא האמריקני לביקור בבית הלבן.

קידום עילת הסבירות ושינוי הוועדה לבחירת שופטים במושב הנוכחי 

הפרשן הפוליטי עמית סגל פרסם אמש כי נתניהו הכריע על המשך קידומה של הרפורמה המשפטית וחילק את יישום הרפורמה לכמה שלבים שונים. בתוך המתווה של נתניהו, נמצאים קידום עילת הסבירות כבר במושב הכנסת הקרוב ושינוי הוועדה לבחירת שופטים אך התוכנית כוללת את גניזת פסקת ההתגברות וביטול החוק שכבר קודם.

שמחה רוטמן,

שמחה רוטמן, צילום: Ben Hakoon/Flash90

סגל חשף כי חוק עילת הסבירות יהיה החוק היחיד שיקודם כבר במושב הקרוב. נזכיר כי בשבוע האחרון נפגש נתניהו עם יריב לוין במטרה לקדם מתווה מוסכם בנוגע לעילת הסבירות. על פי סגל, במושב הבא, לאחר הפגרה, יקודם שינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים כאשר הצעקה שצפויה להיות מקודמת, היא הצעתו של שר המשפטים לשעבר פרידמן.

נתניהו ולוין

נתניהו ולוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המתווה של פרידמן, כולל וועדה לבחירת שופטים שכוללת חמישה לכל צד פוליטי, חלקם שופטי עליון לשעבר, חלקם פוליטיקאים מכהנים, אין רוב לאף צד ואין וטו לשופטי העליון. פסקת ההתגברות כאמור, תיגנז לפי החלטתו של נתניהו. הוק היחיד לגביו אין הכרעה גם מצידו של נתניהו, הוא חוק היועמ"שים.

ציר הזמן של תוכנית נתניהו:

מושב נוכחי

- חקיקת חוק הסבירות

לאחר הפגרה

- שינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים

- ביטול פסקת ההתגברות