לאחר הדחת אלמוג כהן - זאת המחליפה שלו בוועדת חוץ וביטחון

בשבוע שעבר הדיח השר בן גביר את חבר הכנסת אלמוג כהן מוועדת החוץ והביטחון, היום תחליף את כהן חברת מפלגתו חברת הכנסת לימור סון הר מלך

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/05/23 12:03 יא בסיון התשפג

לאחר הדחת אלמוג כהן - זאת המחליפה שלו בוועדת חוץ וביטחון
צילום: onatan Sindel/Flash90

יש מחליפה: הרוחות במפלגת עוצמה יהודית סערו בשבוע שעבר לאחר הדחתו של חבר הכנסת אלמוג כהן מוועדת החוץ והביטחון, החלטה שקיבל יו"ר המפלגה השר בן גביר. בסופו של דבר הכריע בן גביר כי מי שתחליף את כהן בתפקיד, היא חברת המפלגה לימור סון הר מלך וכבר היום המינוי יוכרז במליאה ויהפוך לרשמי. 

כזכור, במהלך השבוע שעבר הדיח השר בן גביר את חבר הכנסת כהן שהתעמת לאחר מכן עם יועצו של השר, חנמאל דורפמן: "אני לא רואה דרך אחרת לראות את הדברים. נפגעתי מהעובדה שהידיעה על ההדחה שלי יצאה בזמן שהשיחה ביני לבינו עוד מתנהלת".

לימור סון הר מלך, חברה חדשה בוועדה.צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אני רואה כל היום את התדרוכים של אלמוג"

דורפמן הגיב לדברים של כהן ואמר: "אני מצפה מחבר כנסת שהוא חבר בסיעה שמנהלת מאבק על תקציב, לתמוך במאבק ולא לעשות הפוך" אמר והוסיף: "הוא בא ואומר, דווקא השר נתן תקציבים לנגב, אני חושב שזה פגע במאבק שלנו כעוצמה יהודית. חבר כנסת צריך להשתתף במאבק, כשבא אלמוג כהן ואומר שדווקא האוצר כן תקצב, אז הוא בא ואומר שהטענות של עוצמה יהודית אינם נכונות".

אלמוג כהן

אלמוג כהן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דורפמן התייחס למעמדו של כהן במפלגה: "לא הפרישו אותו מעוצמה יהודית, אנחנו מתמודדים עם זה כבר כמה שבועות, עם העמדה הלעומתית, מה שחשוב זה שנהיה מאוחדים. ציפיתי מאלמוג שיעזור לנו במאבק הזה ולא ההפך. אני רואה כל היום את התדרוכים של אלמוג ומקורביו, שאומרים שראש המפלגה הוא יהיר, אם נדבר על הדלפות, יש פה תחרות יפה".