הקואליציה התקפלה מהדרישה הבסיסית: "לא חלק מהרפורמה"

נציגי הקאוליציה לא התעקשו על מינוי יועמ"שים במשרדי הממשלה במשרות אמון, על אף שזה מופיע בהסכמים הקואליציוניים, במסגרת המו"מ בבית הנשיא | יריב לוין: "מינוי יועמ"שים במשרות אמון זה פחות חשוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/23 14:17 ז באייר התשפג

הקואליציה התקפלה מהדרישה הבסיסית: "לא חלק מהרפורמה"
יריב לוין לא מתכוון להתפטר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי חודשים של הפגנות סוערות נגד הרפורמה המשפטית, אמש (ה') התקיימה הפגנת התמיכה ההמונית ברפורמה המשפטית ובממשלה בירושלים. עשרות אלפי מפגינים התקבצו אל מול משכן הכנסת וכאלף אוטובוסים הסיעו מפגינים נוספים מכל רחבי הארץ למוקד ההפגנה בבירה. במקביל, בבית הנשיא נפגשו נציגי הקואליציה והאופוזיציה ודנו במעמדם של היועמ"שים במשרדי הממשלה.

לוין: "מינוי יועמ"שים במשרות אמון זה פחות חשוב, זה לא חלק מהרפורמה"

על פי פרסום של כתב "ישראל היום", אמיר אטינגר, נציגי הקאוליציה לא התעקשו על מינוי יועמ"שים במשרדי הממשלה במשרות אמון, על אף שזה מופיע בהסכמים הקואליציוניים. עוד פורסם כי שר המשפטים, יריב לוין, אמר כי נושא היועמ"שים לא כלול ברפורמה. "מינוי יועמ"שים במשרות אמון זה פחות חשוב, זה לא חלק מהרפורמה", אמר לוין לגורמים בכירים בקואליציה.

צילום: קובי גדעון, לע"מ

עוד פורסם כי עם זאת, נציגי הקואליציה הדגישו את החשיבות בכך שניתן יהיה להעביר יועמ"ש מתפקידו אם הוא מונע מהשר לממש את המדיניות שלו. בנוסף, הם דיברו על קציבת כהונה ליועמ"שים מראש ושחוות דעתם לא תחייב מבחינת חוקתיות המהלך. גורמים במו"מ התרשמו כי ניתן להגיע להסכמות בנושא היוע"משים והפערים בין הקואליציה לאופוזיציה הצטמצמו.

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה צילום: Shir Torem/Flash90

"אין שקר גדול מזה"

כאמור, אתמול התקיימה הפגנת התמיכה ברפורמה, ובין הנאומים היה שר המשפטים יריב לוין. "העם הצביע בעד רפורמה משפטית במשאל העם שהיה לפני כחצי שנה. האופוזיציה אומרת כבר חודש לא לכל דבר, אנחנו רוצים בית משפט לכולם, לא של צד אחד. מספרים לנו שאם הרפורמה תעבור תהיה דיקטטורה, אין שקר גדול מזה. כולנו מאמינים שמגיע לנו בית משפט שלא נותן זכויות לטרוריסטים", אמר לוין בהפגנה.