מבצע "מגן וחץ" 469 רקטות נורו מעזה לישראל: פגיעות ישירות בשדרות ובאשקלון

בתום ההצהרה של נתניהו וגלנט, מטחים כבדים נורו לעבר יישובי הדרום ונזק נגרם לבתים באשקלון ובשדרות שספגו פגיעות ישירות | בתגובה, צה"ל תקף מטרות של הג'יהאד האסלאמי ברצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/23 21:30 יט באייר התשפג | עודכן בתאריך 10/05/23 22:59

469 רקטות נורו מעזה לישראל: פגיעות ישירות בשדרות ובאשקלון
צילום: Atia Mohammed/Flash90

מבצע "מגן וחץ": בתום ההצהרה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, יואב גלנט, מטחים כבדים נורו הערב (ד') לעבר שדרות, אשקלון ויישובי העוטף. בשדרות בית ספג פגיעה ישירה, וצוותי מד"א טיפלו במספר נפגעי חרדה בודדים. באשקלון שני בתים ספגו פגיעה ישירה ונגרם להם נזק, אין נפגעים. בתגובה למטח הכבד לעבר יישובי הדרום, צה"ל תוקף בשעה זו מתחמים ותשתיות צבאיות של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. 

זירת הפגיעה של הרקטה בשדרות. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתוך כך, דובר צה"ל מפרסם כי במהלך היממה האחרונה, 469 רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר יישובי גוש דן והדרום, 153 מהן יורטו על לוחמי כיפת ברזל. כמו כן, צה"ל תקף מעל ל-133 מטרות של הג'יהאד האסלאמי ברצועה.

צילום: דובר צה"ל

נתניהו: "אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה"

בהצהרה לתקשורת, ראש הממשלה נתניהו ציין כי המערכה לא הסתיימה למרות הדיווחים המצרים על הפסקת אש. "אנחנו עדיין בעיצומה של המערכה. ברגעים אלו ממש כוחותינו תוקפים בעוצמה ברצועת עזה וגובים מחיר יקר מארגוני הטרור. אני רוצה לחזור ולומר: כל מי שפוגע בנו, כל מי ששולח טרור נגדנו - דמו בראשו. העיקרון הזה, של כל מי שפוגע בנו ומנסה לפגוע בנו - דמו בראשו, קיבל היום חיזוק משמעותי במבצע 'מגן וחץ'. הפיתוח של יכולות מודיעניות חדשות, והפיתוח המקביל של יכולות מבצעיות חדשות, בשילוב היוזמה שלנו, מייצרים משוואה חדשה". 

צילום: חיים צח /לע"מ

נתניהו סיכם את דבריו ואמר כי ארגון הטרור נפגע בצורה קשה וציין כי אף ישראלי לא נפגע במערכה. "עד כה הנחתנו על הג'יהאד היסלאמי בעזה את המכה הקשה בתולדותיו. בתוך שניות ממש, שתי שניות, באמצע הלילה, חיסלנו במקביל, בשלושה מוקדים נפרדים במקביל, את בכירי ארגון הטרור. פגענו במערך הנ"ט שלו, במחסני התחמושת שלו ובמפעלי ייצור הרקטות שלו. לשמחתנו, עד לרגע זה, אף אזרח ישראלי לא נפגע. אני מבקש מכל אזרחי ישראל להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף. אתם עושים את זה היטב, וזה באמת מציל חיים".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אזעקות וצבע אדום ברחבי הארץ:

22:33- אזעקות בעוטף עזה

21:00 - אזעקות באשקלון, בשדרות ובעוטף עזה

19:33 - אזעקות בגוש דן, באר שבע, אשקלון ובעוטף עזה

19:01 - אזעקות בעוטף עזה

17:27- אזעקות באזור לכיש

16:54 - אעזקות בעוטף עזה

15:55 - אזעקות בעוטף עזה

14:28 - אזעקות באשקלון ובפלמחים

14:19 -  אזעקות בתל אביב וגוש דן 

13:27 - אזעקות בעוטף עזה

תיעוד תקיפות חיל האוויר בעזה (דובר צה"ל):