גלנט יגיע לישיבת הממשלה: נמשכים המאמצים להשארתו בתפקיד

בצל סערת הפיטורים והאפשרות שיישאר בתפקיד, יגיע שר הביטחון לישיבת הממשלה כרגיל. נמשכים המאמצים בקואליציה להשאירו בתפקיד. דוד ביטן: "יואב גלנט צריך להישאר שר ביטחון"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/04/23 10:34 יא בניסן התשפג

גלנט יגיע לישיבת הממשלה: נמשכים המאמצים להשארתו בתפקיד
יואב גלנט, יגיע לישיבת הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יגיע לישיבת הממשלה: למרות הפיטורים המתוקשרים, שר הביטחון יואב גלנט טרם קיבל את מכתב הפיטורים והוא יגיע הבוקר (א') לישיבת הממשלה. בתוך כך, נמשכים המאמצים בקואליציה להשאירו בתפקיד, כאשר בשבוע שעבר עמל בנושא יו"ר ש"ס אריה דרעי. עיקר המאמץ נוגע בשאלת ההתנצלות של גלנט. גלנט עצמו הביע הסכמה להתנצל על עיתוי ההצהרה שנשא, בעוד ראש הממשלה שהה בחו"ל אך בסביבת נתניהו מעוניינים בהתנצלות רחבה יותר הכוללת גם את תוכן הדברים.

בתוך הליכוד, נשמעים קולות הקוראים במפורש להשאיר את גלנט בתפקיד. יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת דוד ביטן אמר אמש כי הוא הפציר בחבריו לתנועה לא לקחת על עצמם את תפקיד שר הביטחון. בראיון ל"כאן חדשות" הסביר: "יואב גלנט צריך להישאר שר ביטחון וצריך לגלות חברות בתוך הליכוד ואין שום סיבה שהוא יפוטר".

"העיתוי לא היה נכון, הוא היה צריך להמתין עוד יום"

ביטן מסביר מדוע לדעתו הפיטורין של גלנט לא מוצדקים: "הוא עשה צעד מוקדם, אבל לא הצביע נגד העמדה הליכודית ונגד הממשלה. בפוליטיקה יש גם עניינים אישים ולכן הם צריכים להסתדר על העניין הזה, נכון העיתוי לא היה נכון, הוא היה צריך להמתין עוד יום, על זה הוא צריך להתנצל ולהמשיך הלאה" אמר ביטן.

נתניהו

נתניהו, דורש התנצלות על תוכן הדברים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע שעבר נפגשו גלנט ודרעי בביתו של יו"ר ש"ס בירושלים, פגישה שנמשכה שעות ובמהלכה הגיעו לפריצת דרך שייתכן ותאפשר את השארתו בתפקיד. על פי המסתמן, גלנט הסכים להתנצל פומבית על דבריו אך רק על עיתוי ההצהרה שנשא ולא על תוכן הדברים. גלנט כזכור, ערך מסיבת עיתונאים בה דרש את עצירת החקיקה בזמן שראש הממשלה שהה בביקור מדיני באנגליה. עתה נותר רק לראות אם נתניהו יאשר את הדבר.

חבר הכנסת ביטן, ביקורת על בן גביר

חבר הכנסת ביטן, "גלנט צריך להישאר" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרעי נפגש גם עם הרמטכ"ל

עוד קודם לפגישה עם גלנט, נפגש דרעי גם עם הרמטכ"ל על מנת להבין את תמונת המצב בתוך צה"ל. למרות שאינו חבר פעיל בקבינט הבטחוני לאחר שפוטר מהממשלה, דרעי נתפס במערכת הפוליטית והצבאית לאדם אחראי ובעל ניסיון רב.