בכיר הליכוד תוקף: "יש לנו בסיעה לצערי הרב חלקים מאוד קיצונים"

חבר הכנסת דוד ביטן מצהיר כי שר הביטחון גלנט צריך להישאר בתפקיד אך אומר כי עשה טעות בעיתוי ההצהרה אך חושב כי "זה הולך כיוון חיובי". על מצב מפלגתו הוא אומר: "יש בה חלקים מאוד קיצונים, רואים בסקרים שהליכוד יורד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/23 21:42 י בניסן התשפג

בכיר הליכוד תוקף: "יש לנו בסיעה לצערי הרב חלקים מאוד קיצונים"
דוד ביטן, "יואב גלנט צריך להישאר שר ביטחון", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתוח בליכוד: על רקע עצירת הרפורמה המשפטית וכשעוד לא ברור מה יעלה בגורל הפיטורין של שר הביטחון יואב גלנט, הפציר חבר הכנסת דוד ביטן בפני חבריו למפלגה, לא לקחת את התפקיד לעצמם. בראיון ל"כאן חדשות" הסביר ביטן כי: "יואב גלנט צריך להישאר שר ביטחון וצריך לגלות חברות בתוך הליכוד ואין שום סיבה שהוא יפוטר".

ביטן מסביר מדוע לדעתו הפיטורין של גלנט לא מוצדקים: "הוא עשה צעד מוקדם, אבל לא הצביע נגד העמדה הליכודית ונגד הממשלה. בפוליטיקה יש גם עניינים אישים ולכן הם צריכים להסתדר על העניין הזה, נכון העיתוי לא היה נכון, הוא היה צריך להמתין עוד יום, על זה הוא צריך להתנצל ולהמשיך הלאה" אומר ביטן.

שר הביטחון יואב גלנט |

שר הביטחון יואב גלנט, צריך להישאר | צילום: David Cohen/Flash90

על השאלה האם לדעתו גלנט יישאר בתפקיד הוא אומר: "עובדה שנתניהו לא שלח לו מכתב פיטורין, כרגע הוא עוד לא פוטר, זה הולך כיוון חיובי לפי מה שאני שומע, זה עדיין לא אומר שום דבר בפוליטיקה עד שזה לא נעשה זה לא נעשה".

"יש בה חלקים מאוד קיצונים"

ביטן שקיבל בתקופה האחרונה ביקורות רבות מחבריו למפלגה על רקע העמדה שהציג בנוגע לעצירת החקיקה של הרפורמה, אומר על מפלגתו: "יש לנו בסיעה לצערי הרב קצת קיצונים ויש בה חלקים מאוד קיצונים וזה משפיע על הכל. מה שאמרו על נשיא ארצות הברית זה לא במקום, לא היינו מסתדרים בלעדיה, בל נשכח שיש לנו את הנושא של איראן ובלי ארצות הברית אין לנו מה לעשות ולכן שכולם יירגעו אנחנו תמיד נצטרך אותם".

ביטן מזהיר גם מהתחזקותו של גנץ בסקרים וירידת הליכוד: "צריך לעמוד מול ההתקפה כי צריך לדאוג גם למדינה וגם לליכוד" הוא אומר ומוסיף: " רואים בסקרים שהליכוד יורד בסקרים ושגנץ עולה וצריך לתקן את זה".