גנץ מציג את התנאים לרפורמה המשפטית: "רק אמצעי"

יו"ר המחנה הממלכתי בכנס הנהגות הקיבוצים בים המלח, שטח את התנאים שלו לקידום הרפורמה, האשים את הממשלה בכישלונות ההידברות וטען כי המפגינים מביאים לשינוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/23 12:15 א באדר התשפג

גנץ מציג את התנאים לרפורמה המשפטית: "רק אמצעי"
גנץ נאם בכנס התנועה הקיבוצית, צילום: אלעד גוטמן

יושב ראש המחנה הממלכתי בני גנץ נאם היום (ד') בכנס הנהגת הקיבוצים התשיעי של התנועה הקיבוצית בים המלח, בו הוא דיבר על ההפגנות והמאבק של האופוזיציה נגד הרפורמה המשפטית, הסביר מהם התנאים שלו לרפורמה, וטען כי הממשלה לא באמת מקדמת הידברות.

"מה שעושים בכנסת יפגע קודם כל בנו כמדינה וכחברה"

כך אמר גנץ, "מה שעושים היום בכנסת, זה לא שיפוץ של חזות הבניין, אלא כניסה ברוטלית ליסודות העמוקים שלו. הקואליציה החליטה לפלוש למגילת העצמאות ולמחוק את מה שהיא מייצגת", לטענת ראש המחנה הממלכתי, "נכון שזה יפגע בכלכלה ובהייטק, בהגנה על מפקדי צה"ל, ובעוצמתנו המדינית. אבל זה יפגע קודם כל בנו כמדינה וכחברה".

"הידברות היא לא מטרה אלא אמצעי"

לדבריו, הוא היה הראשון לקרוא להידברות ולהסכמות רחבות, אך התשובה שקיבל, לדבריו, הייתה: "נדבר בוועדה". גנץ טען כי הסיבה לכך שהממשלה קוראת להידברות היא המחאה, "יש לזה רק סיבה אחת - המחאה. היא מצליחה. ואתם, שבאים בהמוניכם, חלק בלתי נפרד ממנה", אמר למפגינים.

גנץ נגד לפיד

גנץ נגד לפיד צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

התנאים של גנץ: בלי פוליטיזציה של מערכת המשפט, בלי שלב ב', וקידום חוק יסוד החקיקה

עוד הוסיף, "הידברות היא לא מטרה אלא אמצעי. עבורי, עבורנו, היא אמצעי להגיע לרפורמה אמיתית", גנץ תיאר מהם התנאים של מפלגתו לרפורמה במערכת המשפט: "אין פוליטיזציה של מערכת המשפט ושומרי הסף, אין שלב ב' שלא נכלל ברפורמה, והיא תכלול קודם כל חוק יסוד חקיקה מקיף ורחב ורפורמות שיסייעו לאזרחים". 

לגבי הניסיונות הכושלים להגיע להידברות אמר כי "לצערי, נראה שעבור נתניהו ולוין הידברות היא אמצעי ציני ליחסי ציבור. אחרת איך אפשר להסביר את ההתעקשות על "אף לא דקה?" תקף את הממשלה.

"אין לאף ממשלה זמנית מנדט להחריב את הבית. אנחנו ניאבק בקיצוניים שמחללים את הממשלה, שמבקשים להפיץ גזענות, לחדור לתוך צה"ל ולהפוך את המשטרה לפוליטית יתכן שהמאבק יהיה ארוך- אבל הוא יצליח" סיים את דבריו. 

וועדת החוקה

וועדת החוקה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת