גנץ מתנגד לתנאי של לפיד: "אנחנו לא מתאמים כל משפט"

יו"ר המחנה הממלכתי אמר כי הוא לא מצטרף לתנאי של ראש האופוזיציה להקפאת החקיקה במשך חודשיים תמורת הידברות עם הקואליציה בנושא הרפורמה במערכת המשפט: "אני בעד עצירה כוללת ומקיפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/23 11:15 כה בשבט התשפג

גנץ מתנגד לתנאי של לפיד: "אנחנו לא מתאמים כל משפט"
לפיד וגנץ, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

ברקע המאמצים להבאת הצדדים להידברות סביב הרפורמה במערכת המשפט, הציג אתמול (ד') יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, את התנאים לפתיחת הידברות. הדבר המרכזי מבחינתו של לפיד הוא עצירת החקיקה ל- 60 יום "כדי לאפשר לנשיא להוביל את התהליך". לפיד הוסיף ואמר כי "60 יום זה הרף עין בחיי הדמוקרטיה".

בתוך כך, יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אמר בראיון לגל"צ כי הוא לא מסכים עם התנאי של לפיד. "אני בעד עצירה כוללת ומקיפה. לפיד ואני לא דיברנו על ה-60 יום, אבל אנחנו לא מתאמים כל משפט. אנחנו משוחחים מעת לעת ומסכימים שאנחנו לא יכולים לאפשר את שינוי המשטר בישראל", אמר גנץ.

לוין ונתניהו |

לוין ונתניהו | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הנשיא יזמן גם את נגיד בנק ישראל ואת הרמטכ"ל"

"ב-60 הימים האלה, הנשיא יקים צוות מקצועי בראשותו שיוביל דיון לאומי, במשכן הנשיא, שיתחיל קודם כל ביצירת תשתית מקצועית", אומר לפיד ומוסיף: "הנשיא יזמין אליו את פורום קהלת ואת המכון הישראלי לדמוקרטיה, את מכון "תכלית", ואת המכון למדיניות העם היהודי, ויזמין מומחים למשפט חוקתי מהאקדמיה - ויגבש איתם  נייר עמדה ראשוני, שישרטט את ההסכמות וגם את חילוקי הדעות".


 
לפיד מציע על עוד בעלי תפקידים בכירים, שיוזמנו לוועידה: "במהלך גיבוש נייר העמדה הזה הנשיא יזמן גם את נגיד בנק ישראל והכלכלנית הראשית באוצר, את הרמטכ"ל ואת ראשי מערכת הביטחון, כדי למנוע מצב שבו החקיקה תגרום לנזק כלכלי וביטחוני".