דרעי נזף ונתניהו מיהר לתקן: "אני יודע כמה זה קשה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה בהספד לחברו הטוב ההיסטוריון פול ג'ונסון, אבל שכח להזכיר את פטירתו של הרב בעדני זצ"ל |ברגע האחרון דרעי הציל אותו מהמבוכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/23 13:47 כב בטבת התשפג

דרעי נזף ונתניהו מיהר לתקן: "אני יודע כמה זה קשה"
נתניהו עם דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו איבד בסוף השבוע חבר קרוב, היסטוריון ברמה עולמית בשם פול ג'ונסון, אותו הכיר לאחר נפילתו של אחיו יוני, ראש הממשלה ספד לו בפתח ישיבת הממשלה, אבל לא התייחס לפטירתו של הרב בעדני זצ"ל



יו"ר ש"ס, שר הפנים והבריאות אריה דרעי העיר על כך לנתניהו והוא עצר את העיתונאים מלצאת והוסיף דברי פרידה לרב בעדני: "אני מבקש להוסיף כמה מילים על לכתו של הרב שמעון בעדני, אחד ממנהיגי הציבור ואחד מהרבנים המובילים של מדינת ישראל. הוא היה אישיות גדולה מאוד, מורה גדול מאוד ומנהיג רוחני שרבים רבים הכירו באישיותו וגם הלכו בדרכו. אני יודע עד כמה קשה היא פטירתו, אני יודע כמה זה קשה למשפחתו ותלמידיו הרבים שנמצאים גם סביב השולחן הזה", אמר נתניהו.

על חברו ההיסטוריון אמר נתניהו: "בנימה אישית אני מבקש לומר כמה מילים על חבר טוב שלי, היסטוריון ברמה עולמית בשם פול ג'ונסון, שהלך לעולמו שלשלום. היסטוריון אנגלי שכתב וערך חמישים ספרי היסטוריה וספרים אחרים, ספרי הגות. הוא גם היה ידיד גדול של מדינה ישראל, וכתב על העם היהודי ומדינתו, את אחד הספרים החשובים. אני הכרתי אותו זמן קצר לאחר נפילתו של אחי יוני, במבצע יונתן באנטבה. הוא בא לכנס שערכנו כאן בירושלים, נגד הטרור הבינלאומי, והדהים את כל שומעיו באמירות החזקות והחדות שלו, על האיום לתרבות המערבית ולעקרונות החופש.

קשה היה למצוא מישהו שכתב בעומק, בבהירות כזאת ובענייניות כזאת. כשאתה קורא ספר של פול ג'ונסון אתה נסחף פנימה מהמשפט הראשון עד המשפט האחרון. אני איבדתי ידיד גדול, ואני חושב שגם תומכי החופש בעולם, איבדו את אחד מהאינטלקטואלים הגדולים שהיו לנו בחמישים השנים האחרונות. אנחנו נשלח גם הודעה מיוחדת למשפחתו".