נתניהו על ההפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט: "נשלים את החקיקה"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לסערה שיצרה התכנית לרפורמה במערכת המשפט: "נעשה את התיקונים הדרושים במערכת המשפט מתוך שיקול דעת ואחריות" | על ההפגנה אמש: "לפני חודשיים מיליוני אנשים יצאו לרחובות כדי להצביע בבחירות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/01/23 12:47 כב בטבת התשפג

נתניהו על ההפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט: "נשלים את החקיקה"
נתניהו בישיבת הממשלה לצד עו"ד יוסי פוקס | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת ישראל ערכה היום (א') את ישיבתה השבועית, ובפתחה התייחס כמובן ראש הממשלה בנימין נתניהו לסערה סביב הרפורמה במערכת המשפט. תחילה ברך נתניהו את המצטרפים החדשים לשולחן הממשלה: שמינויים אושר: מזכיר הממשלה עו"ד יוסי פוקס, ראש המל"ל השר לשעברצחי הנגבי ומנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי. אתם אוחזים בכל האגפים כאן. 

"אנחנו הולכים לתקן את המערכת"

נתניהו הזכיר את יום הבחירות והשווה אותו להפגנה אמש: "לפני חודשיים התקיימה בישראל הפגנה ענקית, אם כל ההפגנות. מיליוני אנשים יצאו לרחובות כדי להצביע בבחירות. אחד מהנושאים המרכזיים שהם הצביעו עבורו הוא ביצוע רפורמה במערכת המשפט". ראש הממשלה אמר כי בימים האחרונים הוא שומע ניסיון לטעון שהציבור לא ידע על מה הוא מצביע, וציטט מתוך דברים שאמר במהלך מערכת הבחירות: "אנחנו נעשה את התיקונים הדרושים במערכת המשפט מתוך שיקול דעת ואחריות. אנחנו הולכים לתקן את המערכת, להציל אותה ולא להרוס אותה".

"מיליוני אזרחים שהצביעו עבור מחנה הימין, ידעו על הכוונה לעשות רפורמה מקיפה במערכת המשפט. יותר מזה, הם דרשו זאת מאיתנו"

לאחר הציטוט של עצמו הוסיף: "חבריי ואני שרבים מהם נמצאים כאן סביב לשולחן, אמרנו זאת אין ספור פעמים, ומיליוני אזרחים שהצביעו עבור מחנה הימין, ידעו על הכוונה לעשות רפורמה מקיפה במערכת המשפט. יותר מזה, הם דרשו זאת מאיתנו. כל אחד שהיה בכינוסי הבחירות שלנו, במרכזי הערים, בשכונות, שמענו את הקול עולה מהקהל. ויש גם רבים מאלה שלא הצביעו עבורנו שידעו והסכימו שיש צורך לערוך תיקונים יסודיים במערכת המשפט".

"ואכן הקריאה הזאת באה לאורך השנים, משורה ארוכה של שרי הממשלה מכל הקשת הפוליטית. כולל טומי לפיד ז"ל, יעקב נאמן ז"ל, חיים רמון, דניאל פרידמן ועוד רבים אחרים. דברים ברוח זו נאמרו ע"י ממשלות מימין ומשמאל, ואף אחד לא חשב אז לומר שמדובר ב'קץ הדמוקרטיה'". 

"להחזיר את האיזון בין הרשות שהיה קיים בישראל במשך 50 שנה"

"לאמיתו של דבר", המשיך ואמר נתניהו, "מה שאנו מבקשים לעשות הוא להחזיר את האיזון בין הרשות שהיה קיים בישראל במשך 50 שנה, ושקיים היום בכל הדמוקרטיות המערביות. ולכן צריך לקיים שיח ענייני, מעמיק, רציני, בוועדת החקיקה, בוועדת החוקה של הכנסת, ולא להיסחף לסיסמאות מתלהמות של מלחמת אחים והרס המדינה". 

ראש הממשלה טען כי כאשר חברי הקואליציה היו באופוזיציה, הם לא קראו למלחמת אחים ולא דיברו על הרס המדינה, כל זאת "גם כשהממשלה החליטה החלטות שאנחנו התנגדנו אליהם בתקיפות, ואני מצפה מראשי האופוזיציה לנוהג בדרך דומה. אני משוכנע שאחרי השיח החשוב והמעמיק בוועדת החוקה אנחנו נשלים את חקיקת הרפורמה באופן שיתקן את הנדרש לתיקון, יגן בצורה מלאה על זכויות הפרט ויחזיר את האמון של הציבור במערכת המשפט, שכל כך זקוקה לרפורמה הזאת".