דרעי ניסה לעכב את פרסום הרפורמה המשפטית - לוין לא ענה

שעות לפני שהציג שר המשפטים את הרפורמה המקיפה, ניסה יו"ר ש"ס אריה דרעי להשיג את לוין אך זה לא ענה | בסביבת דרעי מנסים להוביל קו פייסני מול בג"צ וחושבים שהצגת הרפורמה רק פגעה בו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/01/23 08:08 יג בטבת התשפג

דרעי ניסה לעכב את פרסום הרפורמה המשפטית - לוין לא ענה
דרעי ולוין במליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לוין לא ענה: מתיחות בין שר המשפטים לוין לבין שר הפנים והבריאות אריה דרעי על רקע עיתוי ופרסום הרפורמה במערכת המשפט, כך פרסם העיתונאי יאיר שרקי. הרקע למתיחות הוא ששעות לפני הצגת הרפורמה על ידי לוין, ניסה יו"ר ש"ס לשוחח איתו אך שר המשפטים לא ענה לשיחותיו של דרעי.

לוין מגייס בכוח את דרעי לתמיכה ברפורמה

מבחינת דרעי, הצגת הרפורמה ובמיוחד עיתוי הפרסום, מספר שעות לפני הדיון בבג"צ בעניינו רק הזיקה לו. בניגוד לדעה שנשמעה, שהצגת הרפורמה ערב לפני הדיון מעבירה מסר לשופטים, דרעי מחזיק בדעה הפוכה וחושב שהדבר עלול דווקא להזיק לו ובכלל הוא מנסה להוביל קו פייסני מול בג"צ ולא התבטא באופן נחרץ בנושא הרפורמות של לוין. בסביבתו של דרעי קיים גם חשד, כך לפי שרקי כי המהלך של לוין היה מכוןן על מנת לגייס את דרעי בעל כורחו למאבק שהוא מנהל במערכת המשפט. אמש (ה') השניים נפגשו לראשונה במהלך כינוס הקבינט אך לא דנו בנושא.

בג"צ, בית המשפט

בג"צ, בית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בג"צ דן במינוי דרעי שעות לאחר הצגת הרפורמה של לוין

כאמור אמש נידון מינויו של אריה דרעי לשר בבג"צ. במשך שעות דנו השופטים עם עורכי דינם של דרעי, נתניהו ועוד כנגד העתירות שהוגשו נגד מינויו של דרעי לשר. נציג המדינה בדיון, יו"ר מחלקת הבג"צים עו"ד ענר הלמן, התקשה להגן המינוי וקבע ששינוי חוק היסוד עבור דרעי היה פרסונלי, מהצד השני טען עורך דינו שלנתניהו כי עבור 2.3 מיליון אזרחים זה היה סביר שדרעי ימונה לשר וכי בית המשפט לא יכול לפסוק אחרת. ביום ראשון ייתן בג"צ את פסיקתו הסופית בעניין.

נתניהו עם יריב לוין

נתניהו עם יריב לוין צילום: יונתן סינדל פלאש 90

כזכור, ביום רביעי הציג לוין את הרפורמה שהוא מתכנן במערת המשפט ובתוכה: פסקת התגברות ברוב של 61, ביטול עילת הסבירות ושינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים.