חבר הכנסת הטרי משה סולומון ימלא שני תפקידים חשובים בכנסת

משה סלומון סיכם בימים האחרונים עם בצלאל סמוטריץ' את תפקידיו בכנסת ה-25: סגן יו"ר הכנסת, וכחבר בוועדת החוץ והביטחון

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/22 13:20 כז בכסלו התשפג

חבר הכנסת הטרי משה סולומון ימלא שני תפקידים חשובים בכנסת
משה סולומון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת משה סולומון סיכם בימים האחרונים עם יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' את תפקידיו בכנסת הקרובה, במהלכה יקבל את תפקיד סגן יו"ר הכנסת. בנוסף, סולומון המשמש כסא"ל במיל' ייצג את מפלגת הציונות הדתית כנציג בוועדת חוץ וביטחון וכנציגה בוועדת הכספים.

"לשכתי היא לשכתכם"

כמו כן במסגרת הסיכומים עמו, המפלגה תתמוך באופן פעיל ביוזמות חקיקה שונות של סולומון לקידום העולים החדשים מכל רחבי העולם, מיגור האלימות בעזרת תמיכה בפרויקטים קהילתיים וצמצום פערים בפריפריה החברתית והגאוגרפית כאחד.

סולומון הודה על התמיכה והאמון מצד סמוטריץ': "אני פונה מכאן לכל חברי הכנסת, ולכל תושבי הפריפריה, יהודה ושומרון, הגבולות והמרכז. חדרי הוא חדרכם, לשכתי היא לשכתכם. אני פה לשירותכם".

"הילד שהיה רועה צאן בעיר שירה שבמחוז תיגראי באתיופיה"

לפני כשלושה שבועות נאם סולומון את נאום הבכורה שלו במליאת כנסת. משה פתח את דבריו בזיכרונות ובמורשת אותם הוא מביא לכנסת ופרס את שאיפותיו. 

"הילד שהיה רועה צאן בעיר שירה שבמחוז תיגראי באתיופיה, עומד כאן היום בכנסת ישראל, אחד מ-120 אנשי כנסת הגדולה של ימינו", פתח ואמר בהתרגשות. "הילד שהמתין שלוש שנים כפליט בסודאן עד להגעה המיוחלת לארץ, הילד הזה - הוא היום חבר כנסת מן המניין במדינת ישראל - מדינת העם היהודי".

על חזונו ועל שאיפותיו, אמר: "אני בן גאה של הפריפריה בישראל. אני מאמין בכל ליבי שהפריפריה ותושביה הם העתיד של מדינתנו. וכמו העתיד גם היא מלאה אתגרים והזדמנויות. אני כאן, יחד עם חבריי, לא מתכוון לחבר את הפריפריה למרכז, אלא להפוך את הפריפריה למרכז. אנשי הפריפריה הם החומר האנושי הטוב ביותר במדינת ישראל. אין זה מסע לקידום קהילה מסוימת, זהו מסע לקידום החברה הישראלית בכללותה שתצא נשכרת מהגשמת החזון".