מרגש נאום בכורה לחבר הכנסת הסרוג: "הילד שהיה רועה צאן באתיופיה"

משה סולומון מהציונות הדתית נאם את נאום הבכורה שלו, ולאחר שסיפר בהתרגשות על עברו, הציג את שאיפותיו: "לא מתכוון לחבר את הפריפריה למרכז, אלא להפוך את הפריפריה למרכז"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/11/22 15:14 ו בכסלו התשפג

נאום בכורה לחבר הכנסת הסרוג: "הילד שהיה רועה צאן באתיופיה"
סולומון בנאום הבכורה, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מי שעד לא מזמן היה פעיל חברתי, חבר הכנסת משה סולומון מהציונות הדתית, נאם בשעות הצהריים (ד') את נאום הבכורה שלו במליאת כנסת. משה פתח את דבריו בזיכרונות ובמורשת אותם הוא מביא לכנסת ופרס את שאיפותיו.

צפו בנאום הבכורה: 

"אחד מ-120 אנשי כנסת הגדולה של ימינו"

"הילד שהיה רועה צאן בעיר שירה שבמחוז תיגראי באתיופיה, עומד כאן היום בכנסת ישראל, אחד מ-120 אנשי כנסת הגדולה של ימינו", פתח ואמר בהתרגשות. "הילד שהמתין שלוש שנים כפליט בסודאן עד להגעה המיוחלת לארץ, הילד הזה - הוא היום חבר כנסת מן המניין במדינת ישראל - מדינת העם היהודי".

סולומון אמר בהמשך נאומו כי ברצונו להביא פוליטיקה אחרת: "ידוע כי כנסת ישראל מוכרת בשנים האחרונות כזירת קרב, אנשים תוקפים זה את זה, מאשימים זה את זה, צועקים ומתלהמים. אני אמנם חדש בבניין, אך אני מקווה שאצליח לצעוד בדרך אחרת, דרכם של בית הלל שזכו שתהיה הלכה כמותם, זכו לפופולריות וזכו במנדטים, אך לא בגלל שהתפשרו על דעותיהם או נסוגו מעמדותיהם, אלא כי הקשיבו, למדו ובעיקר כיבדו את מי שחלק עליהם, בעודם אוחזים במלוא העוז באמונתם ובדרכם".

בני משפחתו של סולומון

בני משפחתו של סולומון | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לסיום, פרס חבר הכנסת הטרי את חזונו ואת שאיפותיו: "אני בן גאה של הפריפריה בישראל. אני מאמין בכל ליבי שהפריפריה ותושביה הם העתיד של מדינתנו. וכמו העתיד גם היא מלאה אתגרים והזדמנויות. אני כאן, יחד עם חבריי, לא מתכוון לחבר את הפריפריה למרכז, אלא להפוך את הפריפריה למרכז. אנשי הפריפריה הם החומר האנושי הטוב ביותר במדינת ישראל. אין זה מסע לקידום קהילה מסוימת, זהו מסע לקידום החברה הישראלית בכללותה שתצא נשכרת מהגשמת החזון".