עמית סגל נגד המהלך של נתניהו: חוק מיותר

הפרשן הסרוג של חדשות 12 טוען כי חוק הפיצול, שאותו יזם יו"ר הליכוד ועבר במליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית, מיותר: "חוק שחוקק מסיבות פרנואידיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/22 15:29 כה בכסלו התשפג

עמית סגל נגד המהלך של נתניהו: חוק מיותר
סגל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לאחר שנדחו כל ההסתייגויות, אישרה היום (ב') מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את חוק ההתפצלות אותו יזם נתניהו. 63 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה השלישית מול 51 שהתנגדו. חוק ההתפצלות נחקק על מנת לבטל את האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם. מעתה תידרש קבוצה של שני ח"כים לפחות, המהווים לפחות שליש מחברי הסיעה. הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, עמית סגל, טוען כי החוק החדש של הקאוליציה הוא טיפשי ומיותר.

"הקואליציה הבאה הצליחה לבטל את החוק של הקואליציה היוצאת שמאפשר את פיצול הסיעות הגדולות עם ארבעה חברים. חוק טיפשי שחוקק מסיבות פוליטיות בוטל על ידי חוק מיותר שחוקק מסיבות פרנואידיות", טען סגל.

נתניהו עם יריב לוין

נתניהו עם יריב לוין צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ביטל את ההתנגדות מבפנים: החוק שנתניהו הכי רצה אושר סופית

עם אישור החוק סופית, יו"ר הליכוד וראש הממשלךה המיועד, בנימין נתניהו,השיג את מבוקשו ופירק למעשה את האפשרות למרד מתוך המפלגה שלו עצמו. כאמור בתוך המפלגה ישנם מספר חברי כנסת שאינם מרוצים ממעמדם ומהתיקים שהוצעו להם על ידי נתניהו ועל מנת שלא תהיה התמרדות פנים מפלגתית, יזם נתניהו את החוק שיקשה מאוד על חברי כנסת לאיים על מעמדו. עתה לחברי הכנסת ברשימתו יהיו פחות כלים להתנגד במידה ולא יקבלו את ההצעות אותם יביא להם נתניהו.

"פוליטיקה היא גלגל. פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה"

ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד נאם בסיכום הדיון ואמר: "לקואליציה הנכנסת יש סיסמא חדשה: "תקפצו לנו". אני לא יודע אם אתם עוקבים אחרי זה. חברי כנסת, שרים לעתיד, כמובן השופרות בתקשורת, ברשתות, כולם רצים עם זה, "תקפצו לנו."  זה קונספט חדש בתולדות הדמוקרטיה. ממשלה שאומרת לאזרחיה, תקפצו לנו, אנחנו לא עובדים בשבילכם".

"הם לא מנסים לשמור על איזון, אין להם עניין בחיים משותפים, אין להם עניין במנהל תקין, בשמירת החוק, בשמירת הקופה הציבורית, באיזון בין יהדות לדמוקרטיה, בין בטחון לזכויות אזרח" המשיך לפיד במתקפה, "כל הערכים הכי מקודשים של המדינה הזו הוחלפו מבחינתם בשתי מילים: 'תקפצו לנו'". "אני רוצה לומר להם" סיים לפיד, "פוליטיקה היא גלגל. פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה. פעם אתה בקואליציה ופעם אתה באופוזיציה. פעם אתה אומר לכל אזרחי ישראל שהם יכולים לקפוץ לך, ואז יש בחירות והם אומרים לך בדיוק את אותו דבר".