עמית סגל בביקורת על הממשלה המסתמנת: "קמפיין לחוד ומציאות לחוד"

הפרשן הפוליטי הסרוג יצא נגד הקואליציה העתידית שמסרבת לקדם את חוק שלילת האזרחות למחבלים: "ממשלת המשילות והימין מלא לא פותחת את דלתותיה ועסוקה בדברים אחרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/22 08:46 כב בכסלו התשפג

עמית סגל בביקורת על הממשלה המסתמנת: "קמפיין לחוד ומציאות לחוד"
סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו ושותפיו הפוליטיים,ממשיכים בבליץ' חקיקה של הקואליציה כדי להעביר שלושה החוקים עוד לפני השבעת הממשלה. עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, בטורו השבועי ב-'ידיעות אחרונות' שהתפרסם הבוקר (ו'), ביקר את התנהולתה של הקואליציה העתידית בטענה שהיא דוחה חקיקת חוקים חשובים, ביניהם חוק חוק שלילת האזרחות למחבלים.

מכתתים רגליים כעניים בפתח בין חברי הכנסת והשרים לקידום החוק

"אחרי עשרים שנה אוטובוס אגד עמוס, קו 37, יצא בחמישה במרץ 2003 מהתחנה המרכזית בחיפה בדרך אל האוניברסיטה. ארבעים דקות אחר כך, בשדרות מוריה, הוא התפוצץ בקול רעש אדיר. 17 ישראלים, ביניהם אב ובנו ועוד שמונה תלמידי בית ספר נרצחו בידי מחבל מתאבד מהחמאס. מוניר רג'בי, ערבי ישראלי תושב חיפה, סייע בתכנון הפיגוע. הוא נדון למאסר עולם. בחודש מרץ הקרוב, בדיוק עשרים שנה לאחר הפיגוע, צפוי רג'בי להשתחרר ולחזור לחיפה, מקום מגוריהם של 14 קורבנותיו. הוא יוכל לעלות על קו 37 כאוות נפשו".

אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. ארכיון

אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. ארכיון צילום: חסן ג'די, פלאש 90

המשפחות השכולות כדי לבקש להעביר חוקים שימתנו את חגיגות השחרור המתוכננות 

"אולי יפגוש ברחוב במקרה את יוסי צור. בנו, אסף צור, היה נער בן 17 שנרצח בפיגוע. השבוע, בעוד הכנסת עסוקה בחוקים אישיים ובחילופי עלבונות, הגיע יוסי למשכן יחד עם פורום "בוחרים בחיים" שמורכב מהמשפחות השכולות כדי לבקש להעביר שני חוקים שימתנו מעט את חגיגות השחרור המתוכננות בקרוב לרג'בי. הראשון, חוק שלילת אזרחות למחבלים שמקבלים משכורת מהרשות הפלשתינית; השני, חוק המגביל חזרתו של מורשע במעשה טרור לסביבת נפגעי העבירה, בדומה לסעיף קיים המגן על קורבנות עבירות מין ושבעטיו הורחק האסיר המשוחרר אלון קסטיאל מתל־אביב".

המשפחות השכולות

המשפחות השכולות צילום: .

"רג'בי לא לבד. בעוד שלושה שבועות אמורים להשתחרר בני הדודים כרים ומאהר יונס. ב־1980 הם רצחו את החייל אברהם ברומברג שעלה על רכבם כטרמפיסט. לאחר שנאבק בחוטפיו, הם ירו בו בנשקו והשליכו אותו לגסוס בצד הדרך. הם נשפטו לעונש מוות, שהומתק למאסר עולם. כעת, הם אמורים להשתחרר לחופשי ולחזור לגור בערערה, סמוך לבית משפחתו של אברהם ברומברג בזיכרון יעקב".

בן גביר בזירת האירוע

בן גביר בזירת הפיגוע צילום: דוברות עוצמה יהודית

מוזמנים לארח לחברה לרוצחים שישוחררו שוב, בדיוק אל זירת הפשע

"מירב חג'אג', אמה של שיר חג'אג' ז"ל ומהפעילות הבולטות בפורום עוקבת בדאגה אחר ההכנות לחגיגות השחרור. היא גילתה השבוע שבביטאון הרשות הפלשתינית, במקום היוקרתי שמעל הכותרת הראשית, יש ספירה לאחור לשחרורם. 'הכינו עבורם דירות מלאות בכל טוב, ומתארגנות שיירות ענק ללוות אותם'", סיפרה.

"למרבה התדהמה, ממשלת המשילות והימין מלא־מלא־מלא המסתמנת לא פותחת את דלתותיה, עסוקה בדברים אחרים. קמפיין לחוד ומציאות לחוד. "אנחנו מכתתים רגליים כעניים בפתח בין חברי הכנסת והשרים לקידום החוק, אך נתקלים בסירוב של מפלגות הקואליציה לקדם את החוק לשלילת האזרחות ולפטור אותו מחובת הנחה, שתזרז את הליכי החקיקה. בקואליציה טוענים שיש צורך בחוק טוב ויסודי יותר. הם מוזמנים לארח לחברה לרוצחים שישוחררו שוב, בדיוק אל זירת הפשע".