אלמוג כהן חושף ותוקף את נתניהו: תיווכנו בין סמוטריץ' והליכוד

בעוד מפלגתו נמצאת במשבר במשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד, חושף חבר הכנסת מעוצמה יהודית כי מפלגתו תיווכה בין סמוטריץ' והליכוד "הליכוד הפר את ההסכמים איתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/22 16:02 כז בחשון התשפג

אלמוג כהן חושף ותוקף את נתניהו: תיווכנו בין סמוטריץ' והליכוד
אלמוג כהן, צילום: ללא

הקשיים בהקמת הממשלה: הקשיים בהקמת הממשלה הם כבר עובדה מוגמרת, על אף שבתחילה רצו הצדדים להשביע ממשלה במהירות האפשרית, עכשיו כבר ברור שהמחלוקות גדולות משציפו. אם עד עתה עיקר המחלוקת של הליכוד הייתה בעיקר מול בצלאל סמוטריץ' הרי שמאתמול גם המשא ומתן עם עוצמה יהודית פוצץ והצדדים חזרו אחורה. בריאיון לכיפה אומר חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית כי "הליכוד הפר את ההסכמים איתנו".

צפו בריאיון המלא עם אלמוג כהן:

הרקע לפיצוץ - תיק הנגב והגליל

הרקע לפיצוץ הוא חזרתם של הליכוד מההסכם כי עוצמה יהודית יקבלו גם את תיק הנגב והגליל, כפי שסוכם בתחילה. כהן אומר בנושא זה: "אנחנו לא מבקשים דבר מלבד יכולת ביצועית לעשות את הבטחת הבחירות שלנו, הנגב והגליל שהם בבת עינינו" ומוסיף: "התיקים שאנחנו מבקשים הם לא התיקים שכולם חפצים בהם, אנחנו חפצים לבצע את האידיאולוגיה שלנו בכדי לשים את הנגב והגליל במפה".

אנחנו היינו בתפקיד המתווכים בין הליכוד ועוצמה יהודית

כהן מספר כי במהלך המשא ומתן עוצמה יהודית הייתה דווקא זאת שתיווכה בין הצדדים: "לאורך כל הדרך ניהלנו מגעים בין הניצים בכדי להביא אותם להסכמה רחבה ולהשביע ממשלה רחבה כמה שיותר מהר" ומביע אכזבה: "יחד עם זאת לא חשבנו שמגורם מתווך ומבוגר אחראי, נהיה אלה שמפרים איתם את ההסכמים".

על הפיצוץ מסיעת הציונות הדתית והשאלה אם הפיצול לא מחליש אותם במשא ומתן מול הליכוד אומר כהן: "הפיצול כמו החיבור היה משהו טכני, אנחנו לא ניכנס לממשלה בלי בצלאל סמוטריץ'. אנחנו צריכים להיכנס לחדר ולפתור את הדברים ולצאת רק שהדברים פתורים. זוהי החלטה שמהותה קבלת כלים טכניים לפעילות הפרלמנטרית שלנו כאן בכנסת".