בחירות 2022

סעדה או כהן פיצוץ בין סמוטריץ' לבן גביר: מי יקבל את המקום השביעי?

המשא ומתן בין סמוטריץ' ובן-גביר על המקומות ברשימה המאוחדת מסרב לגווע כאשר הקרב הנוכחי הוא על מי ישובץ במקום ה-7: משה סעדה, בו תומך סמוטריץ' או אלמוג כהן, איש של בן-גביר. כרגע לא נראה כי הם מתכוונים להתקפל

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/08/22 20:50 ה באב התשפב

פיצוץ בין סמוטריץ' לבן גביר: מי יקבל את המקום השביעי?
צילום: פלאש 90

כבר שבועות שיו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' שמפלגתו צפויה לצאת לפריימריז עוד כשלושה שבועות מנהל משא ומתן עם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר על המקומות שכל אחד יקבל ברשימה המאוחדת. כרגע הקרב הראשי הוא על המקום השביעי והריאלי לפי הסקרים כרגע. כל אחד רוצה להציב שם איש משלו. כאשר בכל מקרה נדרשת הסכמת שני הצדדים.

עוצמה יהודית חשפה הערב (ג') את הנציג השלישי ברשימה לכנסת, אחרי בן גביר, ומנכ"ל עוצמה יהודית יצחק וסרלאוף שהם רוצים שיוצב במקום השביעי ברשימה המאוחדת: אלמוג כהן, מקים 'הוועד להצלת הנגב' וממקימי 'סיירת בראל' ח"כ בן גביר: "אלמוג הוא הנציג האותנטי של הפריפריה הישראלית מסורתית. איש אכפתי, פטריוט ישראלי ולוחם לשעבר ביחידת המסתערבים" אלמוג כהן: "אני מצטרף לבשורה החדשה שמביא ח"כ איתמר בן גביר לציבוריות הישראלית, בשורה של עמידה על כבודה של מדינת ישראל, ביטחון אזרחי המדינה, ומשילות ללא פשרות".

"אני לא ישנתי כל הלילה אחרי האונס בנגב"

אלמוג כהן (34), נשוי + 2, תושב אופקים, יליד הנגב, מקים 'הועד להצלת הנגב', ממקימי סיירת בראל, ע"ש סמ"ר בראל שמואלי הי"ד. עוסק בתחום הביטחון. אלמוג המוכר בכינוי "הלוחם מהנגב", הוא פעיל ציבור מוכר למען המשילות בנגב. אחרי שירות קרבי בצבא, התגייס למשטרת ישראל ושירת במשך כעשור במגוון תפקידי שטח מבצעיים, יס"מ, ימ"ס, סוכן סמוי ועוד. גם כיום הוא עוסק בנושאי ביטחון, בין היתר, משמש כיועץ מקצועי בהקמת מערך המשמר הלאומי עליו החליטה הממשלה. 

האירוע הקשה של אונס הילדה בת ה-10 ביישוב בנגב, בינואר 2021, גרם לו לפעול. "הכרתי אישית את הילדה ומשפחתה, נחשפתי מכלי ראשון לסיפור המזעזע. המדינה לא רעדה אחרי שהילדה נאנסה בליל שבת, אבל אני לא ישנתי כל הלילה אחרי זה. קמתי בבוקר למחרת, והחלטתי יחד עם חברים נוספים, שאנחנו כתושבי הנגב חייבים להתחיל לזעוק את זעקת הנגב בפני הרשויות במדינה.

"סעדה סרב סירב לעמוד מנגד כשראה את ההתנהלות המושחתת של הפרקליטות והמשטרה"

בעוד שבן גביר מקדם את כהן, סמוטריץ' בכלל תומך במשה סעדה למקום השביעי: "איש ערכי שסירב לעמוד מנגד כשראה את ההתנהלות המשוחתת במשטרה ובפרקליטות". סמוטריץ אמר הערב כי הוא קיבל פניות רבות בבקשה להציב את סעדה ברשימה כמועמד מוסכם שמבטא את תמיכת הרשימה במאבק הצודק והחשוב שלו נגד העוולות וחוסר הצדק בפרקליטות והמשטרה והצורך בתיקון ובשינוי מערכת אכיפת החוק. "משה סעדה, שגדל במשפחה שורשית בבית שאן ובמושב רמות מאיר, הצטיין בעבודה המשפטית במח״ש וסירב לעמוד מנגד כשראה את ההתנהלות המושחתת של הפרקליטות והמשטרה" 

סמוטריץ׳ הוסיף וציין כי: "סעדה הוא נושא הדגל במאבק למען שלטון חוק ישר וערכי ומשמש לפה למאות אלפים, חילונים, דתיים וחרדים כאחד. אני קורא לחברי איתמר, להתאחד בתמיכה בסעדה ולחתום על הסכם הריצה המשותפת". נראה שהחתימה הסופית עוד רחוקה, ונראה הרבה חילופי האשמות וחוסר הסכמות עד למעמד החתימה המיוחל וסגירת הרשימות הסופית.