בחירות 2022

לפיד במתקפה: "נתניהו בפאניקה מהמשפט שלו"

ראש הממשלה יאיר לפיד במתקפה חריפה על התוכנית לתיקון מערכת המשפט של יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ': "היא לא חדשה, והיא לא שלו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/10/22 16:24 כג בתשרי התשפג

לפיד במתקפה: "נתניהו בפאניקה מהמשפט שלו"
לפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר מפלגת הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הציג היום (ג') את התוכנית החדשה שלו לתיקון מערכת המשפט בישראל, ראש הממשלה יאיר לפיד תקף את התוכנית שכוללת את ביטול עבירת מרמה והפרת אמונים. 

לפיד כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "התוכנית של סמוטריץ׳ היא לא חדשה, והיא לא שלו. נתניהו החליט להרוס את מערכת המשפט ושלטון החוק בישראל. נתניהו מוכר לקיצוניים את כל היסודות עליהם בנויה מדינת ישראל כי הוא בפאניקה מהמשפט שלו". 

ראש המממשלה הוסיף: "אנחנו נשמור על הדמוקרטיה הליברלית הישראלית. על עצמאות בית המשפט, על שלטון החוק, על זכויות להט"בים, על זכויות נשים. אנחנו לא ניתן לשחיתות לחזור. ישראל לא תהיה מדינה שמנוהלת בידי האנשים שמנסים לפרק אותה מבפנים".

התוכנית של סמוטריץ' 

בין הסעיפים בתכנית של סמוטריץ' מדובר על רפורמה ובניה מחדש של הפרקליטות, פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה לשלושה תפקידים שונים, שינוי שיטת בחירת השופטים, פסקת התגברות, ביטול "עילת הסבירות" על החלטות נבחרי ציבור, חוק צרפתי לראשי ממשלה ושרים ועוד.