בחירות 2022

איש השמאל מעריך: נתניהו במצב הכי טוב, שקד תיפול ומיכאלי תהרוס את העבודה

שר המשפטים לשעבר חיים רמון פרסם הערכה למה שאנו עתידים לראות בבוקר שלאחר הבחירות, ותקף את השוללים איחוד בין העבודה ובין מרצ: "הם אלו שיכולים להביא את נתניהו לשלטון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/07/22 13:41 ז בתמוז התשפב

איש השמאל מעריך: נתניהו במצב הכי טוב, שקד תיפול ומיכאלי תהרוס את העבודה
שקד, לא תעבור את אחוז החסימה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר המשפטים לשעבר חיים רמון, הציג הבוקר (ד') הערכה רחבה למה שאנו צפויים לראות בסיום מערכת הבחירות בתחילת נובמבר. למרות שמדובר בסבב בחירות חמישי בתוך שלוש שנים בשל אי יציבות פוליטית, רמון אמר דברים החלטיים.

"זו הפעם שלנתניהו יש יותר סיכויים להגיע ל-61", אמר רמון במהלך ראיון ב-103FM. "הפעם הוא במצב הכי טוב שנמצא בין היתר מכיוון שארבע המפלגות שנמצאות בקואליציה הנוכחית הן על סף אחוז החסימה, מספיק שאחת לא תעבור והוא על 61 מנדטים".

רמון הסביר כי הדיבורים אחר שיתוף פעולה אפשרי בין החרדים לראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד, אינם אמתיים. "אני לא רואה איך יאיר לפיד נהיה ראש ממשלה", הוא אמר.

"הדבר היחיד, למי שיש סיכוי להיות ראש ממשלה ברוטציה מסוימת זה גנץ עם ביבי אם ביבי לא ישיג 61. או שתהיה ממשלת נתניהו או שתהיה ממשלת גנץ שגנץ ראשון אבל בגלל שהוא יותר קטן הוא כנראה יהיה שנה ואז ביבי".

חיים רמון

חיים רמון | צילום: Yossi Aloni/Flash90

"האיחוד שצריך להיות זה מרצ והעבודה"

בסקר כאן חדשות שנערך על ידי הסוקר דודי חסיד, ופורסם ביום ראשון האחרון, קיבלה יו"ר ימינה החדשה איילת שקד ארבעה מנדטים בלבד, ממש על גבול אחוז החסימה: "לאיילת שקד אין שום סיכוי לעבור את אחוז החסימה", אמר רמון. "אני חושב שהיא תעשה טוב אם היא לא תרוץ לבחירות. אין לה קהל, כל הימין נגדה כי היא הקימה את הממשלה, כל המרכז שמאל נגדה כי מאשימים אותה שהיא הפילה את הממשלה".

ברקע הקריאות לאיחודים בגוש השמאל אמר שר המשפטים לשעבר: "החיבור היחיד האפשרי, האיחוד שצריך להיות זה מרצ והעבודה. אבל עמדה הזויה שאנשי מפלגת העבודה ששוללים את זה ומדברים על פנטזיה של פערים אידיאולוגיים הם אלו שיכולים להביא את נתניהו לשלטון".

לטענתו, "מרב מיכאלי תדרדר לכיוון אחוז החסימה. העמדה שלה כרגע לא מחוברת, היא מנותקת מהמציאות. אני חושב שעדיין יש מו"מ בין סער לגנץ, אבל יש שם המון פשעים לא יודע אם זה יסתייע. לכן כרגע זה הסיכוי הכי טוב שהיה לנתניהו בכל מערכות הבחירות להשיג 61", סיכם רמון.

נתניהו: "נערכים לבחירות ובטוחים שננצח, לא נשב עם עבאס"