יאיר גולן מתמודד לראשות מרצ: "על החברה הישראלית עוברים תהליכים אפלים"

ברקע המתיחות במרצ הכריז סגן השרה יאיר גולן כי הוא יתמודד על ראשות המפלגה הוותיקה, מול ניצן הורביץ: "אתמודד מול הימין המושחת והימין המשיחי" | מוסי רז: "שמח שכוחה של מרצ לא פג. כמו שאמר לי יוסי שריד ז"ל: 'עוד נכונו למרצ עלילות'"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 06/07/22 10:25 ז בתמוז התשפב

יאיר גולן מתמודד לראשות מרצ: "על החברה הישראלית עוברים תהליכים אפלים"
ח"כ יאיר גולן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המתיחות במפלגת מרצ מסרבת לדעוך אחרי שאמש הודיע עיסאווי פריג' כי לא יתמודד לכנסת בבחירות הקרובות, ומתח ביקורת על הנהגת המפלגה. היום (ד') הודיע סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, כי הוא יתמודד לראשות המפלגה הוותיקה.

גולן חזר לנאום המפורסם שלו כסגן הרמטכ"ל בשנת 2016 בו אמר שהוא מזהה בישראל תהליכים ש"התרחשו באירופה בכלל, ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה". הבוקר אמר גולן: "אתמודד מתוך מטרה להיאבק בימין המושחת והמשיחי. אתמודד כי כבר לפני שש שנים, בנאום שהימין החליט לעוות,הזהרתי מפני תהליכים של התבהמות ושחיתות. נתניהו בנה סביבו מחנה קיצוני בדעותיו ואפל במעשיו. די בשעה אחת במליאת הכנסת כדי לראות לאיפה זה גורר אותנו".

בתגובה להודעה על ההתמודדות אמר חבר הכנסת מוסי רז: "‏אני שמח שכוחה של מרצ לא פג, ושיש בה רבבות מתפקדים שיבחרו באופן דמוקרטי מבין מספר מועמדים את מי שיוביל את המפלגה.
כמו שאמר לי יוסי שריד ז"ל: 'עוד נכונו למרצ עלילות'".

גם יו"ר המפלגה, ניצן הורביץ שמולו יאיר גולן יתמודד הגיב על ההכרזה: "מברך את ‎יאיר גולן על התמודדותו. מרצ מפלגה דמוקרטית, מהבודדות בזירה, ואני גאה בכך. יאיר אדם ראוי וחבר".

כאמור, השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסוואי פריג' ממרצ, הודיע על כוונתו שלא להתמודד בבחירות הקרובות. בהודעת הפרידה שלו קבע השר כי הוא אינו מתכוון לנוח בחודשים הקרובים, אלא, "להתגייס בכל כוחותיי למען הניצחון בבחירות. אפעל בקרב החברה הערבית כדי לשכנע בחשיבות ההצבעה, ללא שניתן יהיה לשייך לי אינטרס אישי זה או אחר".  בראיון פרישה בN12 קרא פריג' לראש מפלגתו ניצן הורביץ להתפטר.