בחירות 2022

דרמה פוליטית עמית סגל: זה מה שקרה אתמול בכנסת

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עושה סדר בדרמה הפוליטית האדירה שהתרחשה אמש, מתי שקד גילתה שבנט מפזר את הכנסת ושיחת הטלפון הקשה של בנט ואורבך | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/22 14:11 כב בסיון התשפב

עמית סגל: זה מה שקרה אתמול בכנסת
סגל. פיצוץ בדרך?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מדינת ישראל כולה קיבלה אמש בתדהמה את ההחלטה הדרמטית של ראש הממשלה נפתלי בנט, לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. בין שלל הדיווחים, עמית סגל, הפרשן הסרוג של חדשות 12 עושה סדר וחושף מה הוביל להתפרקות הממשלה. 

סגל כתב בטלגרם: "שעות הבוקר: בנט משוחח עם אורבך, מבין למעשה שיתמוך בשבוע הבא בפיזור הכנסת. הוא ואורבך מעדכנים את שקד בתוכן השיחה. כל אחד לחוד. צהריים: תדרוך עיתונאים של בנט עם אווירה שאפשר לפרש בדיעבד כאווירת סיום 17:45: בנט מתקשר לשקד באמצע סיור במרוקו, משתף אותה במסקנה שלו שעדיף לפזר וזה מה שהחליט. אחרי עשר דקות שיחה הם נפרדים עם ההחלטה להודיע על הפיזור. 18:40 יוצאת הודעת בנט".

סקר ראשון: כמה מנדטים יקבל בנט?

בסקר מנדטים ראשון שפורסם הבוקר (ג') בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM נראה כי גם בסבב הבחירות החמישי ישראל עדיין לא מסוגלת להגיע להכרעה, ומהתוצאות עולה כי מפת הגושים לא משתנה באופן דרמטי, כאשר הקואליציה זוכה ל-55 מנדטים, האופוזיציה ל-59 והרשימה המשותפת ל-6 מושבים. 

רע"מ ותקווה חדשה, החברות בקואליציה הנוכחית, אמנם עוברות את אחוז החסימה אך רק עם 4 מנדטים בלבד, ומר"צ, שחבריה שותפים בממשלה ויושב הראש הוא שר הבריאות ניצן הורוביץ עדיין מתחת לאחוז החסימה.